SKRIVET: 2011-06-02, kl 02:13:07 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Lite tankar

Nu blir jag lite sådär personlig, trots att jag inte brukar vara det. Men tankarna snurrar rätt mycket just nu. Snart är det sommarlov. Snart flyttar Pijano över sommaren. Till ett nytt stall. Snart flyttar jag hem igen. Väldigt snart. Det är mindre än 7 dagar, och de dagar sommarskolan är också, kvar tills det är sommarlov. Jag längtar som fan, till att vara ledig, göra vad jag vill, bara njuta av sommaren. Jag ska jobba, festa, rida, sova, sola, bada, njuta. Flyttar troligtvis Pijano på tisdag. Jag flyttar på onsdag. Det är nära nu. Riktigt nära.

Det här året på Berga har varit väldigt speciellt. Mycket har varit helknas, mycket har varit fuckedup, mycket har varit så idiotiskt att jag inte vetat om jag ska skratta eller gråta. Jag har haft svackor, allt har känts meningslöst, jag har velat hoppa av. Det har varit oändligt mycket skitsnack och rykten, som till och med lärare trott på. Hela vardagen har ändrats, man har lärt känna otroligt mycket nya människor, och nästan tappat kontakten med gamla vänner. Jag flyttade från allt, en stor lägenhet i stan, min familj, mina husdjur, min gamla skola med största knarkarstämpeln, mina vänner, mitt liv. Till landet, till ett internat där massor bor tillsammans och är till typ 99 % tjejer, där alla har samma intressen. Omgiven av kossor, grisar, traktorer, träd och åkrar. Till klassrum med hästar betandes precis utanför fönstret.

Tiden sen i höstas har gått så jäkla långsamt, men ändå så jäkla snabbt. Förutom allt knas, har det ändå funnits såna helgalna stunder. Många såna. Man har gjort helsjuka saker, skrattat ihjäl sig och sen skrattat lite till. Man har fått galna idéer och sagt att man aldrig skulle göra det - men gjorde det ändå. Man har busat. Väldigt mycket. Man har flippat loss helt. Och när jag säger helt, menar jag det också.

Jag kommer sakna rätt mycket. Jag kommer sakna travstallet, stallet där jag suttit och pluggat, skrivit prov, haft hästövningar, varit ledsen, varit helgalen och bara varit. Kört, ridit, kört och ridit lite mer. På lektionstid, på morgonen, på lunchen, på eftermiddagen, på loven, på lediga dagar. Jag kommer sakna travhästarna. Speciellt Mona och Anna. Jag kommer sakna personer i min klass, dem jag spenderat varje lektion med, skrattat, stört, busat och klagat. Jag kommer sakna många andra här, som man har bott med sen i höstas, som man suttit i nätter och bara snackat onödigt skit, dem man levt med, ätit alla måltider med och så vidare.

Jag kommer sakna vissa lärare också. Kanske. Hehe. Jag kommer sakna Jenny. Hur mycket jag än hatat henne alla gånger hon väckt mig på morgonen, snott mitt täcke, öppnat fönstret i 20- grader, hoppat i min säng, hällt vatten på mig och allt vad det nu är, så har hon ändå hjälpt mig så jäkla mycket och funnits där. Jag kommer sakna Sara. Jag vet faktiskt inte vad jag skulle ha gjort utan henne i vissa situationer, helt ärligt. Hon har stått ut med alla mina problem, hon har hjälpt mig så obeskrivligt mycket och jag är så oändligt tacksam över det. Det finns nog inte någon jag litar på så mycket och kan berätta så mycket för som Sara. Det är hon som funnits när typ allt annat svikit. Helt sjukt.

Jag är överlycklig över att slippa stalltjänst. Jag är överlycklig över att slippa lektioner. Jag är överlycklig över att slippa jourer som går rundor. Jag är överlycklig över att slippa sitta helger efter helger, lov efter lov på skolan utan att ha någonting vettigt att göra. Men nu när jag tänker efter är det inte så jävla jobbigt. Ibland finns det inget mysigare än att ha stalltjänst, att vara på skolan på helger och lov, när allt bara är lugnt och det inte är några här. Ibland är det faktiskt roligt att gå i skolan, att köra hästar och vara i stallet står på schemat. Och så mycket dötid är det faktiskt inte, man hittar alltid på något att göra ändå.

   

Vi hade bakprojekt i engelskan, och ägnade dagens engelskalektion åt att äta.


Jag kommer sakna Sally.

Nu när jag tänker efter på vad jag skrivit skrattar jag typ ihjäl mig. Riktigt onödigt inlägg. Faktum är, att det handlar om ett jävla sommarlov. Men ändå. Nu har ni fått läsa lite om Berga, eller ja.. Hm. Behövde nog bara skriva av mig lite. Snart är det sommarlov. Så jävla härligt. Och snart börjar jag 2:an. Så jävla härligt det också. Är redan taggad. För då jävlar blir det förändring, det kan jag garantera.

Men nu borde jag antingen göra något vettigare, eller kanske sova. Fast är så jävla pigg, så det lär inte gå än på ett tag. Imorgon ska jag rida Pijano, sen ta in hästar, och sen åka till Majas ponny, sen tillbaka och kvällsfodra. På fredag ska ha stalltjänst, och vara i travstallet all den andra tiden. I helgen är det den här terminens allra sista stalltjänst. Och jag ska för engångsskull njuta istället för att klaga. Det är fan sommar nu!

Oerhört djupt inlägg. Yeah!

/ Emma

Kommentarer
Postat av: Sandra

jag vill bara säga att du är en underbar kompis :) man har alltid roligt när du e med :) <3

2011-06-02 @ 12:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0