SKRIVET: 2011-06-03, kl 22:34:18 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Min häst är fan underbar!

Gick ner runt fem, tog in Escada och red iväg. Bestämde mig för att först skritta fram ett varv runt flisen och sen trava och galoppera ett varv. Idag så stannade hon inte alls vid grisarna utan skrittade glatt förbi. När jag kom ner till fotbollsplanen så höll ett par människor hoppa fallskärm typ. Eller dem sitter typ i stol med fallskärm över, om ni förstår vad jag menar? Hursomhelst så fladdrade ju det jättemycket i olika färger, haha ;) Trodde Escada skulle tvärvända men icke. Visst att hon stirrade jättemycket men hon gick ändå förbi utan svärst mycket tvek. Redan där började det bra! :D

Sen skrittade jag ju ett varv. Halva på långa tyglar och resten så jobbade jag henne. Andra varvet börjae jag trava lite. Kände redan då hur fin hon va. Hade hacket idag igen och trodde hon skulle dra och vara stark. Men hon travade på i ett friskt tempo och hade bakdelen med sig hela tiden. Efter stockarna kom den lilla nerförsbacken och sedan uppförsbacken. Där skrittade jag och tog det lugnt innan jag sedan galopperade. Stod upp och flöt på. Shit va man kände hur glad hon va! :D
Efter ett tag så satte jag mig ner och jobbade henne även där. JÄVLAR va bra hon gick. Så fin asså! :D Avslutade när det gick som bäst och travade av lång och låg innan jag skrittade tebax till stallet.

Är så galet stolt. För det första att hon känner sig såpass säker att vi nu kan rida ut ensamma och att hon känner sig trygg med det och ändå går såpass bra. Sen att hon inte bryr sig över små "hinder" som kommer ivägen (grisarna, fallskärmarna etc.) och till sist att hon lyssnar så bra på mina hjälper att hon är en ängel att rida! :D

Fyfan va glad jag e!



/Gullman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0