SKRIVET: 2011-06-13, kl 23:31:00 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Mysdag i stallet!

Idag va en sån dag då jag bara ville tillbringa all tid i stallet med min fina Escada. Så vi åkte till stallet och medan Emma gjorde iordning Pijano så borstade jag Escada noga, klippte bort tussarna i öronen *snyft* och bara myste. Emma red iväg och jag gick ner till ridbanan och släppte henne. Tänkte att hon bara skulle få bocka av sig och galoppera några varv. Men.. Hon börjad glatt trava runt mej som om jag longerade henne. Smet aldirg iväg till andra volten utan höll sig på plats. Doch så kom Hanna och Colorado å ville rida där och eftersom att jag inte hade brottom så gick jag en lite promenad och betade medan hon red. Gick sen in i stallet för att "vattenspiltaträna" henne. Har helt glömt bort att säga att i lördags (tror jag det var) så duschade hon och allt inne i vattenspiltan. Självklart med sin bäste vän Pijano brevid men ändå. Duktig är hon! :D

Hursomhelst så gick hon in lite halvt idag. Hade absolut inte bråttom så jag satte mej ner på huk tills hon själv insåg att det inte var farligt och hon gick in några steg. Är galet noga med att rätta henne när hon backar. Och självklart berömma när hon gör rätt ;)

Efter en stund av duktighet gick vi ut och fortsatte på ridbanan. Hon fortsatte löslongeringen och lite så. Dock så märkte hon att jag inte riktigt var sådär jättekoncentrerad, hehe. Var tvungen att svara på lite sms. Så då smet hon över till andra volten, men lika snabbt kom hon tillbax :) Sötgöte!

La ut bommar över ridbanan igen så att hon inte skulle smita över. Fugerade ett tag men sen så skuttade hon glatt över dem oxå. Haha. Så jag sprang runt lite och lekte med henne vilket hon uppskattade jättemycket :D

Efter det var det ännu mera mys i stallet och borstning noga. Dock så blev hon något upprörd när jag skulle spruta flugsprayen, haha. Men sen stod hon med sänkt huvut och ville bli kliad bakom öronen. Fiiiinaste! :D





Nomnomnom, gräääs!





'jag är svag för dig för du gör mig stark'

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0