SKRIVET: 2011-06-08, kl 22:46:25 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Nu e jag hemma

Och ska fortsätta skriva om idag lixom :)

Vaknade typ kvart i 7. Tänkte "gå ner å släppa ut hästarna", haha. Men nej, så enkelt var det inte längre. Tog cykeln och trampade iväg. Okej, haha.. dehär kommer låta lite mysko men jag var så trött imorse att jag inte ens kommer ihåg att jag cyklade iväg. Aja, hursomhelst så var det en död Gullman som kom fram till stallet. Släppte ut hästarna och kollade så att allt gick bra. Dem fick en ny hagkompis oxå. Colorado, en D-ponny :D Dock så var dem lite skeptiska och bara galopperade runt runt och var inte alls så interesserade av att hälsa eller så. Men efter ett tag så började de beta och såg ut att stormtrivas :D

Hoppade på cykeln igen och trampade iväg till skolan. Sen blev det väldigt brottom. Hade typ 10 min på sig att duscha, byta om, käka osv. Men turbo-Gullman klarar allt, haha :)
Vi gjorde typ ingenting första lektionerna heller. Lämnade tebax böckerna som jag inte ens hade och fikade litegrann. Självklart börjar det regna lite mitt i alltihopa.. Och inte slutade det heller. Hade hästkunskap lektionen efter och skulle göra en beteénde-studie, vilket betydde att jag skulle sitta i 40 min utanför en hage och studera hästarnas beteénde. Jag valde trav-valackernas hage. Och det hände typ ingenting. Dem betade. I spöregnet. Och själv satt jag i allén och frös som en gnu. Inte roligt inte, haha.

Gick ner till maskinhallen å typ chillade medan Olle gjorde matteprov. Kände mej asdålig för jag kunde typ ingen fråga, haha. Sen öppnade sig himlen och det öste ner regn. Vi sprang till barren för att "undvika" regnet. Men det sket sig totalt. Peter undrade om vi ville låna regnrockar (?), HAHA. Usch!
Drog sen upp till "sommarlunchen" från jord till bord som 2: orna hade lagat. Dock så totaldissade vi dem å drog och käkade en fet kebabpizza på La Bella istället. Så jävla gott! :D

Chillade lite i vh innan vi drog tillbax till skolan igen. Gick ner till stallet och mockade ut Escis box och fixade lite innan jag typ väntade på att klockan skulle bli fyra så att jag kunde dra till bussen. Åkte till Grindtorp oh finaste Escada. Hon var jätteglad :D Började med att mocka och sen borsta och grejjer. Emma skulle komma lite senare så första ridpasset red jag själv. Trodde att hon säkert skulle vara jätteskeptisk och inte villja gå alls, men icke! Hon traskade på med öronen frammåt och var superglad. Åh jag ville typ börja gråta för att jag blev ännu gladare :)



Två söta ponnysar som vägrade stå stilla, därav suddig bild :P

Visste ju inga vägar så jag skrittade och travade lite här och där på en väg. Hittade även en backe upp i skogen som jag provade. Hittade två stridsvagnar (eller asså.. typ militärbilar). Escada stirrade bara litegrann innan hon glatt gick förbi. :D Vände sedan och skrittade tillbax. Kände för att prova ridbanan lite oxå.
Och shit vilken chock jag fick. Trodde att hon skulle stirra på allt utanför och så. Men hon har aldrig gått så bra nånsin typ. Helt mjuk i sidorna och ah, asså förlåt men jag kan inte förklara hur underbar hon är. Jag kan ju inte direkt påstå att jag red som någon stjärna idag, men hon får mig att känna mig som typ RGB typ. Självförtroendet ligger på topp när jag rider henne. Underbar känsla! :D

Galopperade över ett par bommar oxå och hon kändes så jävla fin. Asså seriöst. STÖRT fin. Hade hacket oxå. Ännu bättre :D

Asså jag ville typ börja gråta påriktigt. Finaste finaste FINASTE hästen. Åh :')



Jag är så jävla lycklig. Det är jag verklgen. Jag lever min dröm. Livet leker. Det är SOMMARLOV! :D

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0