SKRIVET: 2011-06-05, kl 14:12:44 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Nyss tillbaka från Ultuna

Oj vilken morgon, inte enligt planerna. Var en halvlevande zombie när jag gick upp till stallet imorse, blev rätt sent igår om man säger så ;) Men släppte ut hästarna och skulle sen hjälpa till med stona och fölen. Men minstingen Frankie Boy var inte riktigt pigg och fräsch.. Han var typ förstoppad och låg och rullade sig hela tiden, så rådet var att åka direkt till Ultuna. Så Sara och jag åkte iväg vid kanske 9, och kom ganska precis tillbaka till Berga igen.

När vi kom dit fick lille Frankie och mamma Moddan gå in i en box, och sen fick han lite smärtlindring och sånt, sen fixade dem massa grejer och så. Men åh, han var så jävla söt när jag satt där inne och väntade medan alla andra var någon annan stans.. Han gick runt lite i boxen, och så satte jag mig ner i halmen - då kommer han springande mot mig och typ slänger sig ner och somnar i mitt knä. Åh, man blir ju inte lite kär då ♥ Men iallafall så fick dem stanna kvar där båda två. Vet inte hur länge, men Sara skulle ringa dem imorgon och höra. Hoppas dem får komma hem snart och att allt går bra..


Lille plutten.. :(


På Ultuna..

Nu ska jag chilla ett tag, sen dra och möta bästa Felicia som kommer ut och hälsar på en sväng. Sen ska Surfinia och Rosen + deras bebisar in, och tillsist Pijano då. Pijano flyttar förresten upp till det andra elevstallet idag ju, gjorde iordning boxen imorse :) Hörs säkert om ett tag igen!

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0