SKRIVET: 2011-06-08, kl 16:53:11 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Och då har vi flyttat!

Ja, någon uppdatering blev det inte. Alldeles för fullt upp.. Höll igång non stop hela gårdagen! Började med att gå upp till stallet vid 7, dock hade Gullman ändå redan hunnit ta ut hästarna. Så jag mockade istället. Sen gick vi och åt frukost, sen tillbaka till stallet och då gjorde jag iordning Mona.

Red ett varv på flisen med Gullman på Escada. Krävde inget utan åkte bara med. Så jävla härligt! Ökade tempot lite en sväng annars var det bara jogg. Sen hann Gullman inte rida mer så då red jag upp till stora ridbanan och Mona har aldrig känts så bra som hon gjorde igår. Riktigt jävla fin att rida. Åh, är så himla glad.

Sen släppte jag ut henne och mockade hennes box, sen var det bara att gå upp och byta om och hoppa på bussen till Lövhagen. Var där enda till klockan tre typ, och hann med en hel del ;) Typ som att få ryck och hoppa rakt ner i havet med kläderna på för att simma ut till en klippa.. Hm. Kan berätta att jag inte hade några andra kläder med, eller nått sånt hehe. Har bränt mig som sjutton på axlarna, har ätit typ 6 äpplen till lunch, klättrat på berg, letat arter - fåglar, växter och insekter och "lärt" mig om allemansrätten och hur man gör upp eld. Party!

Kom tillbaka till skolan och gick direkt ner och fixade lite med Pijano, gick en liten promenad med honom också. Sen skulle vi upp och käka middag, men blev ingen middag för min och Gullmans del då våran skjuts kom haha.. Tog en stund att lasta Escada, och Pijano gick som vanligt rakt in, sen bar det iväg. Väl framme i stallet ställde vi in dem i deras nya boxar en stund innan dem fick gå ut i hagen. Packade in allt och fixade och så. Sen tog vi in hästarna och jag släppte Pijano en stund på ridbanan. Han brallade en del ;) Kunde inte låta bli att trickträna pyttelite, och han var så duktig så. No problems! Blev ridsugen, så hoppade upp ur en buga lite oplanerat och satt lite på honom. Lycka!

Sen kom mamma och hämtade oss och vi åkte till donken och köpte middag. Mums. Åkte tillbaka till Berga och hade en jättemysig kväll. Kommer sakna det här :( Aja, riktigt bra dag, dock kunde jag inte bestämma mig om jag var ledsen eller glad, pigg eller trött på kvällen haha. Jobbigt läge. Menmen.


Precis innan vi flyttade :)


Här är LITE av grejerna som vi placerade så fint precis innanför stalldörren ;)


Glada hästar på nytt ställe!

































/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0