SKRIVET: 2011-06-10, kl 00:43:29 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Riktigt kasst!

Segt med uppdatering, och tyvärr lär det inte bli bättre under helgen då jag och Gullman ska bo ute på mitt land, där vi inte kommer ha internet haha.. Men aja, det löser sig säkert! Tar igen dagarna jag missat nu iallafall!

I onsdags slutade vi ju skolan. Sommarlov. Sjukt. Jag red världens finaste Mona. Superhärligt var det. Var så glad men samtidigt så ledsen. Mona är så jävla fin. Alltså ni kan verkligen inte ana hur fin hon är. Jag vet inte hur många som har skrattat mig rakt upp i ansiktet när jag sagt att jag blivit lite kär i en travare, och till och med vill köpa henne. Men fan. Hon är så.. underbar. Går inte att förklara. Nån dag ska hon bli min. Aja, red iallafall på flisen. Gick grymt bra. Plus, att hon som är väldigt svårfångad i hagen då kom fram till mig helt frivilligt.. Alltså. Fina, fina, fina häst. Ja, jag är helt kär, helt ärligt ♥


Bild på mig & Mona från tidigare i veckan nån gång :)

Sen i onsdags återstod det att städa ur rummet. Lite sorgligt. Och så tog det sjukt lång tid, för jag har så GALET mycket grejer. Så onödigt jävla mycket grejer. Åh. Åkte till Pijano en sväng sen också, mockade medans mamma borstade av honom. Mycket mer än så hann vi inte med tyvärr. Men han såg ut att ha det så bra ändå, så ingen fara :)

Idag då.. Eller "igår", som vanligt är klockan efter 12.. Men sommarskola ja. Mycket duktig tjej var jag måste jag säga, åkte dit, var där typ 40 min innan vi började och så vidare.. Åkte till VH och käkade lunch, najs. Sen tillbaka och ah.. det är inge kul att skriva om skolan så skippar den delen. Men förutom pluggandet så hjälpte jag till att släppa stona och fölen i stora hagen, hihi - sååå söta! Sen att byta hage på Pucken, Jalle och Mumin, dessutom inte direkt hagarna närmast varandra..

Gullman har ju redan berättat lite om våran dag sen, men skriver om Pijano iallafall då :P Han har ju inte gått på några dagar nu, och jag red honom barbacka ute - på ett helt okänt ställe hehe. Men det gick så bra så. Men han var förjävla pigg alltså! Skulle klättra upp för en brant backe och han drar iväg i galopp, helt livsfarligt haha. Buspoooni. Och sen när vi kom till en äng kände jag att hela han kröp ihop och spände sig som en fiolsträng, redo att sticka iväg fullständigt, så fick säga ifrån riktigt ordentligt. Sen var det lugnt :) Men han höll på och takta och fåna sig, men då fick han minsan stå och trampa i piaff istället. Och tror ni inte fan han sätter en rätt bra bit i passage också haha.. Nu passar det liksom.. Aja, så jävla härlig uteritt idag iallafall!

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0