SKRIVET: 2011-06-18, kl 21:41:46 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Runsten idag me



Anders Lagergreen - Udesso, 1.45


Steg upp kl 5 idag å åkte till stallet. Fixade med Ud medan Stubben fixade Wizard. Stod aslänge å gjorde knopparna. Noga noga, hehe. Å dom blev rätt bra faktiskt, haha ;)

När allt var klart lastade vi och åkte iväg till Runsten. Eftersom att jag var galet trött så sov jag typ hela vägen, skönt!

Stubben hoppade första klassen som var en 1.20 med stilbedömning. Wirre såg fin ut men lyfte inte riktigt på benen och petade 3. Men stilpoängen blev ändå hög. 10:a på sitsen över hindret, inte illa! :D Domare var Pontus Westergren och John Hickey!

Klassen efter var 1.45 och den hoppade Andy och Udesso. Det var en väldigt svår bana och endast ett ekpage gick nolla. Hursomhelst så petade Andy oxå 3 stycken men Udesso hoppade superfint! :D
Laddade inför morgondagens 1.50-hoppning, yes sir ;)

Fick skjuts till Grindtorp sen av Maja. Dem (Maja, Katti och Ann.Marie) vill hälsa lite på Ecsi å jag tackar ju inte nej till gratis skjuts till stallet, haha. Escada var glad i hagen och allt sånt, söööt!

Mockade och tog sedan in henne från hagen. Red sen lite på utebanan. Dock gick de inge vidare. Det blåste och hon stirrade på massa saker. Ofokuserad helt enklelt. Å de blev inte bättre av att Pijano stod och gnäggade i hagen hela tiden. Red ett ganska kort ridpass. Typ 20 min bara. Eftersom att hon har vilat nu i två dagar.

Efteråt så hade jag jättemycket tid över, så jag smörjde allt jag hade typ, borstade Escada läääänge, mockade ridbanan, städade ur min hink samt tog en powernap ute på spånbalarna. Såå skönt! :)

Var lite irreterad efter ridpasset kan jag faktiskt medge. Var jättetaggad på att rida och sen blev det som de blev. Tror att Escada förstod att jag inte var på topphumör. Så under hela tiden jag borstade stod hon snällt som ett lamm. Var bara tvungen att stå å mysa med henne en stund. Bara för att hon e världens finaste! :D

Provade att gå till vattenspiltan oxå. Och för första gången någonsin i historien så gick hon rakt in utan att tveka. TVÅ GÅNGER! Fina fina fina hästen. Räckte för att allt om ridpasset å de skulle vara som bortblåst. Duktiga fina hästen. De går bra nu! :D

Ett gäng kassa bilder från dagen:





HAHA, kolla precis under min vänstra hand. Ser asroligt ut me Stubbens sko! :D



Glad Stubben med sin egna hjälm den här gången!







Dagens knoppning - Ud



UDESSO!

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0