SKRIVET: 2011-06-22, kl 11:18:24 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Sådärja!

Godmorgon allehopa!

Nu är jag utvilad och pigg, hehe. Skoja, bara.. Vaknade för typ en timme sen av att telefonen ringde. Men de gjorde såklart ingenting. :D Har varit upp och käkat frukost och lite så, så nu e jag redo att skriva om gårdagen.

Eftersom att de inte gick några bussar till stallet så var jag tvungen att gå. Men jag gick jättelångsamt för jag var lite trött så det tog typ en timme, haha. Hursomhelst kom jag fram, och delade ut betfor till alla som skulle ha. Efter det kom Emma och vi tog in alla hästar, bytte täcken osv. Stängde av elen efter det och sen var det klart! :)

Började borsta och fixa med Esci. Dem andra skulle rida till sandtaget och fota men jag valde att bara skritta ut. Så när dem andra ridit iväg så gjorde jag iorning henne och skrittade iväg. Precis när jag lämnat stallplanen så började det åska och duggregna lite. Escada brydde sig inte alls mycket vilket var jätteskönt! Så vi skrittade ungefär till Kalvsvik och där träffade vi Veronica & Smoothie, som hade vänt pga av vädret. Så vi red tillbax till stallet :)

Sen åkte Veronica hem och jag & Esci chillade litegrann och båda typ somnade. Jag satt på en pall utanför boxen och Esci hängde med huvudet utanför och sov. Hehe, en liten powernap sådär. "Vaknade" typ 40 min senare och dp gjorde vi lite nytta. Borstade länge och gick även till vattenspiltan och tvättade hovarna (!). Så himla duktig är hon! :D

Sen gick vi runt lite i stallet och lite så. Hon har ju knappt sett den högra delen av stallet så vi stod där ett tag så hon fick se sig omkring. Jag provade även att gå runt och lyfta alla hovar vilket hon gjorde så snällt så snällt!
Åh lycka! :D

När Emma och Felicia kommit tillbaka så tog vi oss en sväng med moppen och hittade en ny ridväg. Tänkte rida där i helgen!

Sen fixade dem lite med Pijano innan vi kvällsfodrade och lite så. Jag började gå mot VH och dem stannade kvar å fixade lite saker. Men efter ett tag åkte dem förbi och jag fick skjuts till VH iallfall, hehe. Taaaack! ;)



Gårdagens Outfilt:

Hackamore
Hoppsadel - Cobra
Fårskinnspad - Medi Lamb
Sadelgjord - ?
Schabrak - Schockemöhle
Benlindor - Equiline

Kass bild, jag vet. Men jaja, hehe :P

/Gullman

Kommentarer
Postat av: Patricia

snyggt schabrak, vad har du för färg på de? :)

2011-06-22 @ 11:59:07
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0