SKRIVET: 2011-06-20, kl 16:30:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Till hösten ryker manen!

Jag vill typ gråta redan nu. Men jag har verkligen bestämt mig nu. Jag kommer klippa av Pijanos man. Är trött på år av ständigt väntande på att den ska bli längre och har insett att den inte blir längre än såhär. Och halvlånga manar är bland det fulaste jag vet. Så då får den hellre vara kort. Dessutom har han världens tunnaste man och den har blivit supersliten och skabbig. Den har ju aldrig blivit klippt eller ryckt någonsin. Så nu är det på tiden. Fast väntar till hösten, så får han lite extra skydd mot jobbiga insekter iallafall.

Kommer klippa den riktigt kort dessutom haha.. Kommer troligtvis gråta floder och inte känna igen min häst.. Men vafan, så får det bli.. Ska dock låta "tuppkammen", alltså biten som jag alltid klipper i nacken växa ut. Så under sommaren kommer hans man säkerligen vara sjukt ful när han har värsta stubben i början av manen och lång resten.. Men ska han bli fin, får jag lida pin (av att se han sådär varje dag hehe).. Usch, får typ ångest av det här redan nu!


Såhär ser hans man ut nu. Längre blir den alltså inte.


Och han är ju klippt i nacken..


.. vilket ska få växa ut nu under sommaren. På bilden har jag inte orkat frisera honom på ett tag, och det är så sjukt fult, och hatar mig själv för att jag medvetet kommer låta han se ut sådär hahaha! :(

Tror ni att han skulle passa i kort man?

/ Emma

Kommentarer
Postat av: Michelle Verona Sjöö

ja då! :D haha spara hans man (a)

2011-06-20 @ 18:23:32
URL: http://allroundmuppar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej låt manen vara! Du kommer verkligen ångra dig annars tro mig, arab hästar ska ha lång man!

2011-06-20 @ 20:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0