SKRIVET: 2011-06-06, kl 18:20:34 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Tjohej

Kände för att bara skriva litegrann. Shit va onödigt men aja.. Sitter på rummet och gör typ ingenting. De e fett tomt vill jag lova. Har kört hem alla väskor och skit idag så nu ere bara lite kläder kvar. Och hur jag ska ta med mej det hem sen är ett litet problem. Men de e lugnt.. Allt löser sig. Det gör det alltid :D

Kom och tänka på en sak. Efter onsdag har jag typ ingenting att göra. Självklart åka till stallet varje dag och hänga med Esci, men annars lixom. Kommer iofs hänga rätt mkt på Äppelviken. Saknar stället som fan. Helt sjukt ju. Om man tänker efter. Alla grejjer man har varit med om där. Skulle typ kunna skriva en bok. Helt underbart. Kommer på saker sådär random ibland, som man har gjort. Skrattar lite för migsjälv medan folk runtomkring tror att man är dum i huvudet. Men vafan.. Dem får väl tro vad dem vill. För dem har ingen jävla aning. Haha. Åh. Den här sommaren kommer bli bra. Somsagt, jag har allt jag vill ha - Escada. Hela dan, varje dag. Underbart. Bara min. Sweet!

Falsterbo vet jag inte riktigt om det blir av. Känner mig lite oplanderad faktiskt. Skulle vara kul, men att lämna totto här i Stockholm, hur kommer jag klara mig? Fattar inte hur jag överlevde första terminen i ettan + några till utan min bäbis. Kan inte tänka mej en stund utan henne nu. Nej. Det går inte!

Hemliga uppdraget då, hur blir det med det? Det vet jag inte heller. Kommer han ens att vara där. Lite fail att bara chansa kanske, haha. Men förra gången var fucking bäst. Vill uppleva allt igen. Precis så som det var. Åh. Jag saknar. Jag saknar allt så otroligt mycket. En av dem bästa upplevelserna i mitt liv. Kommer alltid att minnas. Fyfan. Underbart!

Sen blire jobbjobbjobb här på Berga. Underbara Berga. Men dem finaste hästarna. Längtar dit med. Men de e i slutet av sommaren. Fuck. Men endå, det ska bli grymt roligt. Verkligen!

Fyller år mittialltihoppa oxå. Känns lite bra. Ett år kvar till 18. Fast det vill jag inte riktigt. Vem ska betala allt då. Usch nej så tänker vi inte. Inte just nu. När allt är så jävla bra. Men de löser sig - de gör det alltid!
Vad önskar jag mig då?
Jag vill ha träskor och nötter och långfil och koben och sågspån och müsli.. och en kratta. Haha. Jag drev. Jag vill inte ha någonting. Somsagt. Jag har allt jag vill ha. Visst att det finns småsaker lixom. Men seriöst. Jag behöver ingenting. Känns bra.

Vad kommer hända sen då? Jo, skolan börjar igen. Tror nog att jag är den enda person som faktiskt vill börja skolan igen. Fast endå inte. Jag älskar Berga. Jag hatar Berga. Berga är både bra och dåligt på många sätt och vis. Men endå. Allt är så bra härute. Jag bor på min skola. Det tar 1 min att gå till stallet. Skolhuset ligger brevid där jag bor. Behöver inte tänka på vad jag har på mig för kläder. Hur jag ser ut. Allt jobbigt som storstadsbarn har i huvudet. Här kan man bara vara sig själv. Här är alla sigsjälva. Alla känner alla. Alla gör allt tillsammans. En familj. Så jobbigt. Men endå så underbart.

Allt kommer bli annorlunda. Fast endå inte. 95: orna börjar. Allt kommer bli som första tiden i ettan. Skitsnack. Rykten. Lögner. Allt sånt. Men grejen e den, nu vet man hur man ska handskas med det. Man lever med det. Hela tiden. Så jävla jobbigt - jag vet. But it's a lifestyle. Även om jag inte har valt att leva så. Det blir så. För det här är Berga. Haha.

Till hösten kommer det hända grejjer. Om allt går enligt planerna. Kanske ska byta klass. Bli halv-bonde eller så. Och lägga ner galet mycket tid på min fina häst. Chilla med grisar, kor och traktorer men endå satsa på ridningen. Hur blire med travet då? Jo, självklart kommer jag gå kvar i trav. För de e kul. Galet kul. Men de känns endå inte riktigt som min grej. Ingenting känns som min grej. Eller jo. Haha. Grisarna såklart. Jag älskar grisarna. Det gör jag verkligen. Puss på dom! Men iallafall. Vi får se hur allting blir. Kanske inte förändras någonting. Vem vet.

Jag kan typ sitta i en halv evighet och skriva här känns de som. Haha.. så aja. Fortsätter väl lite till då.

Bloggen.. Den kommer bli absolutelit påriktigt nu. För imorgon flyttar hästarna. Så jävla underbart. NU får vi göra det som man egentligen inte får göra. Och det känns bra. Jävligt bra. Därför kommer det komma upp en ny design, header, osv inom kort. Måste bara installera oss i nya stallet först. Och jag är säker på att det kommer gå bra. Med både stallet och bloggen. Alla gulliga kommentarer. För när ni läser och kommenterar så blir man typ glad lixom. Roligare att skriva då. Woop woop!

Att göra saker man inte får göra är nog det roligaste som finns. Visst beror det ju på vad man gör. Om ingen kommer till skada såklart. Men sånnadär roliga saker. Sånt vi ibland får för oss att göra på nätterna när ingen är vaken. Finns en hel lista på vad som händer härute på landet, haha. Åh. Kommer sakna allt så hårt. Kan inte ge ngt exempel tyvärr för asså ah. Jag vet inte riktigt vad av allt som jag kommer sakna. Men vi säger såhär. Jag kommer sakna allt. Verkligen allt. Faktiskt. Eller okej. Finns typ vissa lärare kanske som jag inte kommer sakna. Vissa elever som jag glömt namnen på? Hehe. Men jag vet att vi kommer träffas igen. Så då är det inte viktigt längre.

Shit va rörigt allt känns. Hela mitt liv, helt uppochner. Men endå. Det är det här jag har drömt om. Nu lever jag min dröm. Påriktigt. Och jag är sjukt tacksam. Saker och ting har känts så jävla wierd. Men. Allt löser sig. Kom ihåg det. För jag vet. Att det gör det. Allt löser sig. De e sant.

De var skönt att bara skriva av sig litegrann. Om ni orkar läsa eller inte får ni bestämma själva. Men ah. Nu ere såhär. Haha. Allt kommer bli absolutelit. För nu är det sommar, tjohej!

Försöker komma på om det är något mer jag vill få ut mej. Men nej. Det får vara såhär nu. Det blir bra. :D



Du och jag mot världen!

/Gullman



Kommentarer
Postat av: Reby Solo - Hundbloggare

Jag älskar också grisarna men jag skulle ALDRIG i mitt liv väjla jord och jobba hos dem, eftersom jag inte vill bidra till djurplågeri. :)



SV: HAhaha ja Ok Rodney är skitsnygg men man får väl lov att skriva liiiiite anständigt när det är minderåriga som läser bloggen :D Wiiie puss på dig Cp-Gullman <3

2011-06-06 @ 19:37:54
URL: http://reby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0