SKRIVET: 2011-06-28, kl 22:23:44 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Hur mycket kommer du ihåg från när du provred din häst?



Vart var det? -
Lennartsnäs Säteri, Kungsängen.
Vilket datum? - 6 december 2008.
Kommer du ihåg vad du hade på dig? - Ridkläder, kommer inte ihåg vad för några.
Vad heter ägaren/hette föredetta ägaren - Eva Eternell-Hagen.
Gick den på tygeln? - Hahaha, nej.
Gjorde du skänkelvikning? - Nej.
Travade du? Ja.
Galopperade du? Ja.
Hoppade du? Nej.
Hoppade du bana? -
Hoppade du 80 cm? -
Vad hoppade du som högst?
Tyckte du det var högt? -
Red du ut? - Nej.
Tyckte du om hästen direkt efter du provridit? Nej, helt ärligt - jag totalhatade honom.
Var den lat? För att jobba, men inte för att springa och cpa sig!
Var den stark? Haha ja.
Var den het? Eh. Ja.
Var den pigg? Aaaa.
Sa de som ägde den att du red den bra? Hahah ja typ, hur fan det nu gick till eftersom det gick käpprätt åt helvete. Jag kunde varken styra, stanna eller göra något vettigt med honom. Han sprang med huvudet i himlen och stack med mig lite när han kände för det. Men hon sa att jag red så himla mjukt och fint och att hon var ÖVERTYGAD om att det skulle bli jättebra tillslut. Det var många som hade provridit och det hade inte gått alls, sa hon. Minns att hon sa "Det kommer bli ni, en dag", den dagen jag provred för att bli medryttare. Och där fick hon rätt. Knappt ett halvår senare tror jag det var, sa hon en dag "Det är du som ska ha den där hästen. Han har valt dig". Och ja, idag står jag här. Lycklig ägare till min drömhäst. Men det var en förjävla lång resa ändå. Men sååå värt!
Sista frågan, varför fastnade du för din häst/medryttarhäst/foderhäst/sköthäst? - Kan jag inte svara på från provridningen då jag inte fastnade för honom, utan en annan häst. Men red honom också ändå. Så.. Men kan säga såhär. Idag - för att han är min bästa vän. Den jag litar på mest i hela världen. Den jag älskar mest i hela världen. Räcker det?

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0