SKRIVET: 2011-06-30, kl 10:00:00 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Gullmans svar på frågestunden!

Här kommer lite svar på frågestuden! :)
Tack för alla frågor!

Hur stor är Escada i mkh??


- Vet inte exakt men runt 172 cm typ.

är de två som bloggar här? x)

- Yesbox, de e jag och Emma.

hur gamla är ni?

- Jag fyller 17, den 4e augusti.

hur går det i skolan, bra betyg, linje?

- Det går bra i skolan. Typ VG & MVG i nästan allt. Jag går Häst - Natur - Trav.

hur länge har ni ridit?

- Har ridit först litegrann på Rastaborg när jag var liten. Men rätt snabbt började jag rida på Äppelviken och där red jag från jag var typ 6,5 - 7 år tills förra året. Och ah, har ju ridit i stort sett varje dag på Berga.

tävlar ni?

- Inte just nu, men ska börja till hösten. I hoppning dåra, woop woop!

är ni medlem i någon klubb?

- Jep, Bromma Ridklubb.

det bästa/sämsta med era hästar?

- Oj va svårt att säga. Måste nog svara att hon är som hon är. Vill inte blanda in så mycket negativt, hehe. Hon e BÄST!

tre saker som ni gillar med er själva?

- Skrattar hela tiden typ, kan somna typ varsomhelst, och hmm.. svårt. Kan äta typ hur myeckt somhelst!

fobier?

- Måste väl bli lastbilar dåra..

Villken är den fulaste respektive snyggaste outfiten ni har haft på era hästar? visa bilder :)

- Asså den fulaste outfiten vi har haft måste väl "ridskoleoutfiten", dvs: svart träns, slitna strykkappor fram, sadel, vit sadelgjord, vanligt blått schabrak och en stor pad underst. Skitfult!
En snygg outfit tycker jag är den här:



Kan inte ni visa hur stallet som ni står i nu ser ut? typ boxar, stallgång, sadelkammare m.m

- Jovisst, hade tänkt göra de me. Men vi fixar det i ett enskilt inlägg sen, så håll utkik!

Och hur det ser ut i stallet på Berga? :)

- Vi kanske kan göra ett inlägg om hur stallen på Berga ser ut oxå. För alla stall där ser helt olika ut. Men de får nog bli till hösten. :)

Har ni några andra djur än häst?

- Nej inte just nu. Fast har haft guldfiskar, hamstrar, kaniner, katt mm.

visa den roligaste bilden ni har på era hästar xD

- Haha okeei. En klar favorit:


Haha, ser ut som hon typ visslar :P

Vad älskar era hästar mest och vad hatar dom mest? :)

- Escada älskar när man kliar henne i ansiktet och i öronen. Självklart gillar hon morötter osv oxå.
Hon hatar när det regnar och när man sprayar med flugsprayen.

Vad är det mest sjuka ni har gjort på Berga? Asså typ brytit regler och så?

- Heheh, deee kan vi ju inte säga här. Pga av att lärare osv faktiskt läser bloggen. Men hehe. Åh de e ett helt gäng roliga saker vill jag lova. Men ngt sjukt. Hmm.. JO haha. Jag har sprungit naken me 5 killar runt Berga mitt i natten. Dee ni! :P

John Whitaker eller Pikeur?

- John Whitaker ofc!

Märkes grejor eller budget, typ Hööks?

- Märkesgrejjer såklart. Kör inte på budget. Pappa betalar ju lix!

Favoritfilm/er?

- Dum & Dummare, bäste filmen helt klart.

Favoritserie/r?

- Simpsons och Family Guy e så bäst!

Det första ni gör på morronen respektive sista?

- Det första jag gör på morgonen e väl att svara i telefonen, hehe. Det sista jag gör på morgonen? Ehm.. Borsta tänderna kankse :) Eller menar du vad jag gör innan jag går och lägger mig? De blir nog att lägga på telefonen. Om jag inte somnar medan jag pratar. Händer typ var och varannan dag, höhö :P

När ni är i stallet, Mockar ni, gör mat och grejjar först och rider det sista ni gör eller rider ni först och fixar allt sen efter?

- Beror lite på om hästarna e inne eller ute när vi kommer dit. Annars ere skönast att rida först tycker jag. Maten fixar ju stallpersonalen vilket e soft!

Hur långt är det från där ni bor till stallet?

- Det tar väl typ 1 timme och 40 min att åka kommunalt eller ngt.

Om era livskärlekar var antingen håriga som gorillor (bokstavligt talat .. extremt mycket hår i ansiktet, på ryggen, nacken, magen, benen , ÖVERALLT) eller var tvåkönade - vad hade ni valt ?

- HAHAHA :D  Ehm.. tvåkönad tror jag. Fast nääe. Coolt att va tillsammans med en gorilla. Huh!

Och skulle ni kunna vara ihop med en dvärg ? :)

- Haha jaa de skulle väl kanske gå. :P

Hoppar du någonting med Escada??

- Yes självklart! Dock har vi inte hoppat så mycket nu på Grindtorp. Vi tar de rätt lugnt nu. Men ska faktiskt hoppa nu i veckan :D

Bästa partylåt?

- Dansa e kul men jag föredrar att supa (Remixen)

Bästa låt för regniga dagar?

-Haha. Lyssnar på typ vanliga låtar även fast de regnar..

Bästa pepplåt?

- Sak Noel - Loca People (What the fuck)

Bästa breakup låt?

-Um.. venne riktigt..

Bästa band/solo artist?

-Good Charlotte/Michael Jackson

Årets sommarplåga?

-Fets hos Mangeeee!

Pop eller Postrock?

-Pop

RnB eller Rock?

- Rock kanskee

McDonald's, Burger King eller Max?

- DONKEN! :D

Vad är Escada för ras?

- Vet inte riktigt exakt. Eftrsom att hon är importerad från Estland/Lettland. Men ska ta reda på de så kan jag säga sen :)

Ditt bästa hästminne med Escada?

- Ett minne som e grymt e nog när jag red henne samma dag jag flyttade till Berga. Vi red ut första gången själva i skogen och bland villorna i bostadsområdet och hon var hur fin somhelst. Mys!
Annars så måste de nog vara när det gick att tränsa helt vanligt efter allt som hade hänt.

Favorit film och skådis?

- Dum & Dummare, Jim Carrey!

Vill ni ha några tattueringar/piercingar? isf vad och vart??

- Jaa de vill jag. Tatueringar alltså! Ska tatuera in en stor haj på magen, mihi och sen göra en grej som representerar min bror. Sen vet jag inte riktigt :P

Lyssna på Justin Bieber hela livet eller Lyssna på Rebecca Black hela livet?

- Men åh va svårt. Blir nog Bieber.. Rebecca Black låter ju som en kråka typ..

Favoritfärg?

- Ljusblå och Röd!

vad har ni helst... Klänning/Kjol eller Jeans/Shorts?

- Blir nog Jeans/Shorts för de e mest bekvämt :)

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0