SKRIVET: 2011-06-04, kl 21:50:46 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Och det går upp och det går ner

När jag gick ner till stallet kändes allt uppochner. Jag var trött, pigg, glad, ledsen, stressad och ah you name it! Tog in Escada och gjorde iordning väldigt snabbt. Satt upp och skrittade iväg. Kände mig rätt oplanerad idag. Hade verkligen inte lusten eller orken att rida något jätteseriöst och ville helst bara skritta. Dock så fick Escada mig på helt annat humör. När jag kom ner till flisen tog jag tyglarna efter ett tag och började trava lite lugnt. Hon var superpigg och travade på i ett friskt tempo. Allt kändes mycket roligare!
Så jag skrittade, travade och galopperde på flisen. I sista galoppen så släppte jag henne lite extra och tog sedan upp, saktade av och sedan en ny fattning fast helt samlad. Så himla fin! Lyssnade superbra, verkligen :D

Blev mera ridsugen eftersom att hon kändes så bra. Så var sådär busig och red på fotbollsplanen. Har ingen aning om man får rida där eller inte, men dem gjorde ju det på bergadagarna, hehe. Hursomhelst så var jag noga med att kolla så att det inte blev fula märken i gräset, men eftersom att hon inte har några skor så såg det ut som vanligt.

Började med att trava runt lite. Volter runt fotbollsmålen och skänkelvikningar. Först var hon lite spänd men rätt snabbt slappnade hon av och gillade läget. Blev dock lite stark i vänster av okänd anledning. Galoppjobbade henne lite sedan. Och SHIT va fin hon var. Jobbade med hela kroppen och bakbenen under sig, perfekt form och mjuk i handen. Bad till Gud att ngn skulle råka ha vägarna förbi och fota, men den turen hade jag såklart inte med mig, haha.

Men iallafall, hon var grymt duktig. Brydde sej heller inte om att fåglar gick omkring på marken och helt plötsligt fladdrade upp precis framför henne. Fiiiiina totto! :D

Travade av riktigt lång, låg och avslappnad. Underbart!

När jag skrittade tillbax till stallet kom jag å tänka på en grej. Hur lycklig jag är egentligen. Helt sjukt. Jag har allt jag vill ha. Jag har Escada, mer begär jag inte. Jag har världens finaste häst som får mig att glömma bort allt som är så jävla jobbigt. Och jag är så otroligt tacksam ska ni veta. Kankse inte märks, men det e jag. Kunde inte må bättre. Känns som om alla problem är bortblåsta när jag är med henne. Helt sjukt. Så jävla underbart!



Med dig står tiden stilla.
Du gör min dag.
Varje dag
.

Kan ju säga att humöret är på topp efter stallet. Gick upp till rummet och bytte om innan jag gick ut och satte mig på gräset utanför barackerna och snackade i telefon i typ en timme. Så jävla mysigt. Solnedgång och allt. Nu är det fan sommar!

/Gullman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0