SKRIVET: 2011-06-29, kl 12:00:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Våran tävlingshistoria

Dem flesta som känner mig numera kan nog inte förstå hur mycket jag älskar att tävla. Jag är en riktigt bra tävlingsmänniska om jag får säga det själv - jag är inte nervös, eller sådär. Utan jag bara älskar det! Av hela mitt hjärta. Helt ärligt. Och min häst älskar det minst, absolut minst, lika mycket som jag gör.

2009

Våran första start någonsin var en Pay & jump på hemmaplan, den 10 april 2009. Då var vi felfria i 80 cm och om jag inte minns fel så kom jag faktiskt på nu att vi faktiskt hade ett pet i 90. Efter den starten har vi startat oändligt många 90 cm och aldrig haft en rivning. Alltså har vi nollat ALLA våra lokala starter i 90 cm. På våren 2009 hann vi med våran lokaldebut i hoppning - felfria, och våran första dressyrtävling. En lokal LB:1, där vi kom typ sist med 55.86%.

Under sommaren hade inte jag honom. Och när jag skulle få honom på hösten var han totalt ofräsch och fick vila ett bra tag och sedan sättas igång. Han hade tappat självförtroendet helt i hoppningen, så jag fick börja om helt från början. När han var helt igång åkte vi på en lokal LB:1 i dressyr. Vi fick 57.93% och kom nästan sist igen. Efter det sket vi helt i dressyrtävlingarna haha :P Vi åkte på en Pay & jump, 80 cm, och nollade den också.


Tyvärr är youtube helt stört, så kan inte lägga in filmerna direkt här på bloggen. Men printar en bild från varje film, så väljer ni ju själv ifall ni vill se filmerna eller inte! Klicka på länkarna isåfall! Film från första P&J nånsin!


HAHAHAHA! Första dressyrtävlingen. Kollar ni på den här filmen måste ni kolla på den längst ner i inlägget också ;) Annars blir det ju pinsamt på riktigt.. Film från första dressyrtävlingen!


Film från första P&J efter "svackan" och skadan.

2010

Den här våren var verkligen våran glanstid. Redan i början av januari var han i full gång och vi tävlade hur mycket som helst i hoppning med mest framgångar - men givetvis en del motgång också. Vi klättrade upp lite i klasserna och fick hur mycket rutin som helst. I maj bestämde jag mig för att testa en dressyrtävling igen. Det blev en LA:4, och jag kan säga att jag grät av lycka efteråt. 66.83% och en 2:a placering. Efter det gick det bara framåt, och då inte bara i hoppningen! ;) 53.33%, 58.33%, 67%(!!!) i medelsvåra klasser. 3:a, 2:a, vinst..

Hoppningen låg på ungefär samma nivå. Hoppade aldrig någon omhoppning, då vi inte var redo för det. Men fick en del nollor och vi hade väldigt kul! Vi tävlade även i Working Equitation med mycket framgång. Sämsta resultatet är 3:a i en regional Msv. Debuterade både regionalt och nationellt under året 2010. Kom 2:a i en nationell tävling. Vann en regional. Dock blev det inga tävlingar under vintern.

Här får ni lite olika filmer från 2010. Tyvärr har jag inte så mycket filmer - från våra bästa tävlingar och sånt. Men bjuder på lite av vad jag har iallafall!


Film från årets första P&J.


Film.


Film.


Film.

2011

Har bara gjort tre starter det här året, varav två av dem bara är P&J. Det suger fruktansvärt mycket. Orkar inte gå in på varför och sånt nu. Men jag gråter typ blod. Jag såg verkligen fram emot tävlingsåret 2011, vilket det då inte blev. Det som skulle bli "vårat" år.. :( Har iallafall startat två 1 m och en 110. Ena 1m - 12 fel, det sämsta resultatet vi haft i den klassen någonsin (men jag var nöjd ändå). Andra 1m - felfria. 110 gick käpprätt åt helvete resultatsmässigt men Pijano var en riktig stjärna som hoppade hela banan utan att tveka en sekund ändå. Sen startade vi en regional Msvc:2, vilket inte gick så bra resultatsmässigt (kommer inte ihåg %, då jag tappat bort protokollet) men jag var supernöjd med min häst ändå. Efter det blev det inget mer.

Nu i somras var jag förberedd på att den där senaste dressyrtävlingen skulle vart våran sista start någonsin. Men, det verkar som vi fått lite tur på våran sida iallafall. Den sista blev det inte, om jag får bestämma! Målet är att vara tillbaka på samma nivå som vi var år 2010 nu till hösten. Jag ska verkligen kämpa och göra allt! :D Sen får vi se hur det går. Men ingenting är omöjligt.. Vi kan!


Film från senaste tävlingen!

/ Emma


Kommentarer
Postat av: Hannis

Hej jätte bra blogg! :)

Vart tävlar du working equitation?

Är grymt sugen att testa! :)

2011-07-01 @ 20:53:06
URL: http://spadershannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0