SKRIVET: 2011-04-01, kl 00:36:45 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Uteritt på min galning idag

Nu på kvällen red jag på Pijano och Frida på Mach mot galoppön och lite så - ut på äventyr alltså. Pijano var lugn och snäll så länge vi skrittade, men sen jäklar slog han om en hel del. Ballade ur fullständigt redan efter kanske 5 travsteg och jag fick bråka med honom ett bra tag innan det ens var möjligt att trava normalt framåt på en väg. Fick rygga honom typ hundra gånger och verkligen säga till honom, då han var helknäpp - och då skojar jag inte.

Vi red iallafall vidare och tillsist fick han rulla i kort galopp istället.. Eller om man ens kan kalla det galopp, han studsade och flög hit och dit upp och ner hehe. Riktigt jäkla het var han idag, lätt i både fram och bakdelen och liksom ryckte tag i bettet då och då vilket gjorde att jag flera gånger höll på att tappa tyglarna haha.. Galna åsnan! Blev väääldigt mycket samlad galopp bara för att tappert försöka trötta ut honom lite, men det gick väl.. inte så bra. Han var heltokig fortfarande.

Men vi skrittade efter ett tag hem till Berga och då galopperade jag honom kanske 10-20 varv på stora ridbanan och sen travade av honom ordentligt, och tillsist skrittade vi av på GP, och då hoppade jag av och skrittade honom för hand. Vi var ute i kanske 1 timme och en kvart eller något allt som allt.



/ Emma


Kommentarer
Postat av: Arntrebecka

Nice site, keep up the good work!

2011-12-19 @ 08:13:51
URL: http://arntrebecka.bloghandler.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0