SKRIVET: 2011-05-13, kl 21:38:03 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

13 maj

Morgonfodring som vanligt idag, och frukost och sådär. Som en precis vanlig dag, men det var ingen vanlig dag för jag var leeeeedig idag! ;) Haha, nej men hade utvecklingsamtal - som dessutom drog ut otroligt mycket på tiden för att det fanns så många IG:n att diskutera.. Fan vad dålig jag är. Men aja, förutom det har jag varit i stallet hela dagen typ. Fick leka med travisarna, och körde på stort och alla fick rosa benlindor haha ;) Lite klagomål och sådär blev det väl på färgvalet, men jag tyckte det var mycket vackert!

Valde att rida Takida Boko (f.-05) först på morgonen. Hade aldrig kört eller ridit henne innan så det var intressant. Hon är inte riden alls mycket, men supersnäll verkligen :) Red tre varv på flisen, första varvet i traven var hon lite vinglig och så, men andra varvet var hon superfin tycker jag. Hon kan ju verkligen ingenting i ridningen, men hon är jättevillig och snäll så det märktes inte så mycket sen faktiskt! Att rida på flisen istället för ridhuset var ett självklart val, var riktigt länge sen jag red ute känns det som. Njöt hela tiden, solen sken, det blåste lite men var inte ett dugg kallt och vi var där nere själva och bara rullade på liksom.



Sen var det ju utvecklingsamtal och sådär, lunchade hästarna också. Efter det red jag Entevor Zebb (f.-04), första gången på honom också. Har tyckt han sätt jättetrevlig ut och det var han också! Lät honom först springa av sig lite ett varv på flisen, och sen blev det dressyr på stora utebanan. Dock, så hade han inga tussar i öronen som han tydligen alltid har annars haha.. Och det blåste lite och så, så han tittade på verkligen ALLT. Men när han väl fokuserade på mig var han superhärlig att rida. Riktigt fin i munnen och lätt för att gå i form, dock förstörde allt runt om lite hela tiden ;) Men jobbade på tills han kändes hyffsat fokuserad iallafall, innan vi avslutade och skrittade tillbaka till stallet.



Sen red jag skolans enda kallblod Opus K (f.-07?), hade inte ridit eller kört honom heller innan :) Red honom på flisen, och herregud säger jag bara haha! Han var supermysig.. Men busig, pigg och stark så det räcker och blir över ;) Har aldrig någonsin suttit på en sån stark häst. Travade på rätt ordentligt, och första varvet gick toppenbra. Han låg på som sjutton men ändå. Andra varvet blev han bara starkare och starkare, och jag tröttare och tröttare i armarna haha.. Efter det varvet kände jag att jag inte skulle orka hålla honom ett varv till, så tänkte skritta hem, men det gick ju.. som det gick. Han drog i väg och jag hade absolut noll kontroll. Så när jag tillslut fått stopp på honom med hjälp av ett träd, och han upprepade samma grej igen gav jag upp och hoppade av och gick hem med honom haha.. Fick höra när jag kom tillbaka till stallet att vi glömt tungbandet hahah.. Och tussarna innanför luvan.. Ojdå :P



Efter att jag suttit och återhämtat mig ett tag fick jag hjälp av Sara att ta in hästarna, tack så mycket :D Och sen blev det trip till VH för att handla massa onyttigt inför stalltjänst. Och middag. Mums. Men sen blev jag så jävla arg på mig själv. Tänkte ta en powernap på max en halvtimme, brukar ändå aldrig somna ordentligt, och sen gå ner och fixa allt i stallet och rida min älskade häst. Har liksom längtat efter att rida honom sen jag hoppade av honom igår haha :( Så försover jag mig! Hann inte göra mer än att mocka och fixa fodret och gud så arg jag var på mig själv, helt ärligt. Åh, jag orkar inte. Kvällsfodrade iallafall och sen dess har jag inte gjort något vettigt alls, bara suttit och latat mig. Har lite halvt ångest över att missa BB ikväll, men får väl överleva. Förstår bara inte vad det är för fel på min jävla dator. Det här suger.

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0