SKRIVET: 2011-05-05, kl 23:45:44 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Ändrade planer

Efter middagen blev planerna ändrade. Ett par hästar var tvugna att bli skodda innan Pelle och Izzie, vilket betydde att det tog väääldigt lång tid. Om vi visst det innan så kunde vi ju planera vårat ridpass lite bättre. Men tyvärr så blev det inte så. Izzie blev klarskodd precis innan kvällsfodringen så Sarski kunde tyvärr inte följa med ut. Men jag fixade Esci och satt upp och skrittade upp i allén. Hon var rätt misstänksam och lite så, men skrittade ändå frammåt. Utanför skolhuset så pratade jag lite med några och stannade. Efter det blev hon osäker på att gå frammåt och typ stannade och vägrade gå. Men till min räddning kom Emma & Pijano gåendes och då gick hon så snällt så. :)
Sen kom vi tillbax ner till stallet och då skrittade jag runt lite så att hon fick kolla lite. Kom nästan ända fram till grisarna, men det kändes onödigt att hon skulle behöva hälsa på dem när hon redan var lite spänd och så, så det får vi ta en annan dag då hon känner sig säkrare.

Jag är ändå väldigt nöjd med henne även fast hon stannade och inte ville gå ibland. Skulle jag oxå gjort om jag var hon. Duktig som vågade gå en liten bit själv iallafall :)



Duktig totto idag som oxå nästan vågade titta ut genom luckan med hela huvudet, framsteg! :D
Och inte bara det utan lyfte hovarna så snällt oxå + var jättesnäll att tränsa :D



Min fina häst! ♥

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0