SKRIVET: 2011-05-18, kl 19:19:34 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Dagen lång

Innan skolan red jag Anna igen. På lilla ridbanan. Hon var jättefin men ännu lite mer busig. Dock gör hon ju ingenting speciellt egentligen, bara busar liksom :) Hon sparkar inte bakut eller så. Söta lilla Anna, gillar verkligen henne! :) Efter lunch hade vi hästövningar och jag skulle kört, men hittade inte selen så red istället :P Mona såklart hehe. Vi körde (alla körde förutom jag då hehe) på flisen. Vet inte hur många varv men ändå :) Det var mysigt. Ville först inte rida "monté", alltså mer travaktigt på Mona för att jag trodde det skulle förstöra dressyren höhö.. Men det gick toppen ändå! Fina älskade Mona. Snacka om att jag blivit kär i henne!

Nu har jag nyss lämnat av Pijano i stallet. Longerade honom på stora ridbanan och det gick åt helvete. Om nu longering kan gå så fel. Blä. Men allt var bara pannkaka. 1. Jag var seg = reagerade segt. 2. Pijano hade massa överskottsenergi = lyssnar inte ett piss på mig. 3. Jag var lite halv irriterad = har noll tålamod osvosvosv.. Ah, ni fattar. Allt var bara åt helvete. Tappade tålamodet helt på Pijano, och han flippade ur och sådär. Men sen gick det väl lite bättre. Tricktränade lite (fast det gick också åt helvete), och sen fick han trava/galoppera över markbommar, hoppa studs och ett upphöjt räcke på linan alltså. Hoppa kan han ju iallafall. Men borde lära mig att INTE hålla på med min häst såna här dagar. Idiot jag är. Julia fotade, bilder kommer sen. Heido.

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0