SKRIVET: 2011-05-27, kl 22:29:09 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Dagens ridpass

Efter vh och att jag käkat så gick jag och Johanna ner till utebanan och byggde upp lite hinder, 2 sockerbitar på långsidorna och ett räcke på diagonalen. Sen vidare mot stallet och fixade hästarna. I å med att det e Bergadagarna i helgen så har dem ställt upp partytält och grejjer överralt, men hästarna reagerade inte så mkt på det iaf vilket var skönt ;)

Red fram en bra stund i trav och gjorde massa volter mellan hindrerna för att få henne mjuk och följsam. Efter ett tag gick hon jättebra och jag jobbade en stund i galopp oxå innan jag började hoppa fram några gånger på sockerbitarna i båda varven. Hon kändes verkligen jättefin. Varvade lite skrittpauser med småskutt innan jag hoppade räcket oxå. Och jävlar vad hon hoppade. Det låg på kanske 70-80 cm, vilket då inte e så högt men hon hoppade det som om det var 1 m minst. Kände att jag lyfte en aning ur sadeln asså, haha :) Hoppade inte så många gånger på det utan avslutade med småskutten. Fyfan va fin hon var. Helt sjukt! :D
Hon fick jättemycket beröm efteråt och var jätteglad, hihi, jag med såklart!

Så det var ett väldigt bra ridpass kan man ju säga. :D



/Gullman

Kommentarer
Postat av: Patricia

bild från idag? :)

2011-05-28 @ 09:35:34
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0