SKRIVET: 2011-05-12, kl 01:14:50 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

En riktig travdag!

En riktigt härlig dag idag måste jag säga! Åh.. Kan inte bara.. alla dagar vara såhär?! :D Lite sega lektioner på förmiddagen kanske, men jobbade på bra ändå tyckte jag ;) Sen var det bara att skynda gärnet, hann upp till matsalen i några minuter och sen spurta ner till travstallet. Jag fick köra världens finaste bästaste Mona och jag var lycklig som ett litet barn på julafton typ! :D


Bild på mig och prinsessan, fotad på Solvalla i mars typ.

Vi körde flisen och rakan och Monis var riktigt pigg och glad hehe ;) Gick utmärkt, hade lite ont i armarna kanske.. Men vafan, kul var det! Första gången jag körde henne ju, riktig skillnad på att rida dressyr och köra trav måste jag säga.. Spolade av och fixade och allt sånt sen. Men sen var jag tvungen att gå och byta om för mina jävla jeans sprack när jag skulle hoppa upp i vagnen HAHAHAHA. Lär få käka upp det där ett tag nu ;) Sen ner igen och såsmåningom lastade vi Takida och rullade till Solvalla!

Har haft massa toppentimmar med härliga människor! Tyckte Takida såg jättefin ut också! Kom tillbaka till skolan vid typ halv sju eller vad det var, var en stund i trav och fixade sen allt till min egna lilla älskade häst. Var galet trött och ville bara sätta mig ner en stund så mockade, fixade höt och kraftfodret på rekordtid måste jag säga. Kvällsfodrade och så var det slut på den långa häst-dagen haha. Chillade galet resten av kvällen, segade på kvällsfikat, har suttit och snackat skit ett bra tag, kollat på Big brother och sen snackat ännu lite mer skit efter det. Det är så som det ska vara alltså ;) Men nuuu ska jag iallafall försöka sova.

Tack alla underbara personer (och hästar) för en riktig jävla toppen dag. En dag som den här behövde jag verkligen, speciellt efter gårdagen hehe..

/ Emma


Kommentarer
Postat av: Julia

Kul att hitta någon fler som bloggar om trav! :D Tycker själv om trav och slänger in något inlägg om det då och då. Men när jag själv inte har någon travare så blir det väldigt få inlägg om det... "/

2011-05-26 @ 13:47:09
URL: http://zebracolours.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0