SKRIVET: 2011-05-04, kl 22:04:06 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Första ridpasset

Efter middagen så var det planerat att rida litegrann. Eftersom att hon inte gått på rätt länge så fick det bli en lugn skrittur runtomkring så att hon fick kolla läget. Med oss hade vi Sarski och Izzie, mycket trevligt sällskap! :)
Det gick jättebra att sätta på tränset och så, var helt lugn och stod stilla.
När jag gick ut och skulle sitta upp så kollade hon rätt mycket på sakerna runtomkring men dummade sig inte. Stod helt blixstilla när jag satt upp och så. Dock kändes hon typ dubbelt så stor eftersom att hon blåste upp sig, haha ;)

Vi skrittade barackbacken ner men nere vid grindstugan så blev dem lite skeptiska eftersom att dem renoverar där och har grävt hål på tomten så att det är en gigantisk jordhög precis vid vägen. Kände att det inte var någon idé att börja bråka utran vi vände och gick flisen från andra hållet istället. Där var dem jättesnälla hela vägen och gick så lungt och fint. Escada verkade verkligen jätteglad hela tiden vilket gjorde mej ännu gladare!
Sen kom vi ut på rakan och gick den från andra hållet och när vi väl kom till grindstugan igen så stannade dem och kollade lite. Men sen samlade hon sig mod och gick först (!) :D Så himlans duktig hon e!
Sen gick vi bara barackbacken upp och tillbax till stallet. Där inne tog jag av grejjerna och borstde och fixade å myste. Tror verkligen att hon trivs väldigt bra eftersom att hon är väldigt lugn och gosig. Snuffisen! :D



Är så jävla stolt över henne oxå. Att hon kommer till ett helt nytt ställe och bara gillar läget lixom. Helt otroligt, finaste tottohästen!


Dagens outfit dåra, haha:

Jag

hjälm - GPA
tröja - Henri Lloyd
väst - Kingsland
mjukisbyxor - Intersport
skor - Converse

Esci

träns med hackamore
hoppsadel - Cobra
magplatta - ?
schabrak - Jacson
fårskinnspad - ?
skydd - Veredus

Fotade en bild på sadeln efteråt, haha..



Efter att jag fixat allt i stallet så gick jag ner till Pelle och fixade med honom. Borstade och gosade och så. Fixade även halmen i boxen eftersom att han skjuter upp allt mot sidorna. Efter en stund var jag klar och då var det fika.
Nu har jag och Sarski gått en promenad och nu ska jag duscha för att sedan se BigBrother. Har lite brottom.. :P

/Gullman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0