SKRIVET: 2011-05-13, kl 20:50:55 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

fredagen den trettonde

Levde precis upp till sitt namn. Eller vad man ska säga. Det var en riktig otursdag idag kan man ju lugnt säga. Börjar med att jag försover mig imorse - missar bussen. Men det löste sig ändå och jag for iväg till praktiken. Väl där så mockade jag hela stallet själv och fixade å trixade. Inte ett dugg jobbigt, faktiskt bara skönt att göra allt i sin egna takt.
Sen så gjorde vi lite olika saker under dagen. Hjälpte till att lasta en häst och åkte iväg och hämtade havre. Då började det spöregna. Usch.. :(

Sen kom vi tillbax och då käkade jag lunch innan jag började klippa ponnyn Filur. Trodde att det skulle gå fort eftersom han e jätteliten. Däremot så tog det längre tid eftersom att det var lite klurigt att raka benen på honom eftersom han just var så liten. Dock så kunde jag sätta hoven/benet i knät och på så sätt komma åt lättare. Var inte ens jobbigt, fatta då hur liten han är ;)

När jag kom tillbax till Berga var det en snabb dusch som gällde innan jag rusade ner till stallet, mockade hos båda hästarna och tog in Esci innan jag for vidare till bussen. Åkte till vh å handlade mat. När jag kom tillbaka igen så gick jag in på rummet och lastade av allting. Skulle sedan gå ner till stallet å fixa. Men njae, jag råkade somna istället och vaknade inte förrens typ en kvart sen av att Emma ringer. Faaaaaaaaaaaaaan!
Åh jag orkar inte med mejsjälv asså. Underbara stalltjänsten fodrade mina hästar och fixade det. Men resten lix. Fyfan va besviken jag är på migsjälv. Hade ju tänkt gå ner och lägga in nytt strö, borsta och fixa. Escada skulle ändå ha vilodag idag så det gjorde inte så mkt, men iallafall. Känns som om att jag bara "lämnade" dem där. Men åhhhh, blir galen. Är så himla irreterad på migsjälv just nu så jag vill bara skrika. Skrika lite av smärta oxå. Jag vill typ dö, påriktigt. Min rygg håller på att gå av. Jag kan inte sitta upp, jag kan inte stå upp, utan att det ska göra svinigt förjävla ont. Näe nu ska jag sluta whina. Eller åtminstonde sova så att jag orkar gå upp imorgon.
Har ju lixom stalltjänst oxå, wiho!.. NOT!
Eller jag vetinte.. Gaah måste sova nu iaf. Godnatt!

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0