SKRIVET: 2011-05-08, kl 09:22:47 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Gårdagen dåra

Har samlat upp de krafter som jag egentligen inte har för att skriva om inlägget jag skrev igår. Kan börja med att säga att gårdagen bjöd på otroligt många skratt och klockrena kommentarer. Skrattade typ så mkt så att halsen gick sönder, haha. Gör fett ont nu :/

Hursomhelst så hade jag ju stalltjänst på morgonen. Vid tvåtiden så kom Sarski ut hit eftersom att vi skulle rida tillsammans. Men innan det så kom min pappa och Lena ut hit för att hälsa på hästarna och lite så. Dem hade med sig jättemycket morötter och äpplen så Pelle & Escada klagade ju inte direkt. ;)
När dem hade gått så var det dax att at in travhästarna och fixa litegrann. Sarski hjälpte till oxå eftersom att det annars kan gå väldigt segt. Hursomhelst så fick jag prova att dra bort en sko som satt löst på Mumin. De va typ det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv. Mina ben typ skakde och ryggen höll på att gå av. Men det var galet roligt iallafall. Å Mumin var så gullig! ;)

När stalltjänsten äntligen var slut så tog vi in hästarna, gjorde iordning dem och skrttade iväg mot GP. Så himlans roligt var det! I början var Esci lite skeptisk till lite brevlådor och sånt längst vägen, och typ stenar (?). Medan hon snällt gick förbi typ soptunnor, stockar som var staplade, och ah. Hehe :)
Vi travade lite oxå och hon kändes jättefin och var pigg och glad. Dock så var det rätt mycket stenar på vägen så efter en stund så saktade vi av eftersom hon inte har några skor. Fortsatte skritta en bra bit innan vi vände.
På ditvägen hade Esci gått på rätt bra och var taggad och Izzie hade gått lite långsammare. Men på hemvägen var det tvärtom. Esci saktade ner lite hela tiden. Så jävla söt asså! Hon vill inte gå tillbax till stallet. Nejnej, hon ville fortsätta vara ute i skogen. Hon njöt verkligen. Underbart! :D

Meningen var att Sarski skulle hinna med bussen som gick typ halv 7. Men så blev det inte riktigt. Så vi bestämde oss för att beställa pizza istället. Så fasansfullt gott. Den här veckan fuskade vi lite med våra nyttigheter. Men de var väl lika bra! :D

Sen tog hon halv nio-bussen hem och Berga blev typ dött. Satte mig utanför nya och snackde i telefon i typ en halvtimme innan jag gick in och gick och la mig. :)

Men dagen var typ bäst igår. Slänger upp en massa bilder som togs. Dock inte alla. Dem som är lite mer ohästiga finns på bilddagboken. Gullman där lix! ;)











Hon fick låna en liten hage utanför stallet medans jag mockade. Söt :D



/Gullman

Kommentarer
Postat av: olivia

Hej fin blogg!

Hur är det? :)

2011-05-08 @ 12:42:03
URL: http://oliviaachronwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0