SKRIVET: 2011-05-07, kl 12:55:54 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Gårdagen

Hann och orkade aldrig blogga nått igår, oups! Men det var en lååång dag igår. Började med att äta frukost, sen ta 07:24 bussen till praktiken. Kom dit och vi satt bara och chillade ett tag innan vi skulle släppa ut alla hästar. Sen hittade vi en häst liggandes i spiltan och resten av förmiddagen gick åt att vänta på veterinär och gå runt med honom. Det var så jävla synd om honom, han var riktigt sjuk och dem trodde att han skulle dö.. Men veterinären kom och fixade massa grejer, dropp bland annat. Sen såg han ut att må bra iallafall.

Efter lunch skulle vi rida lektion på några av hästarna. Jag gjorde i ordning stora frisern jag red i torsdags, men ridpasset varade i kanske 5 minuter innan jag upptäckte att han var halt när jag började trava. Så det var bara att gå tillbaka med honom till stallet. Sen satt jag bara och väntade, fanns inget att göra tills dem var klara. Tack gud för facebook i mobilen hahah.. ;) Åt pizza, åkte tillbaka till Berga, duschade och lite så, sen tog vi in Pijano och Escada.

Släppte dem i ridhuset, dock inte så länge. Pijano får ju inte bli svettig nu. Men dem var så sööta så! :) Sen gick vi ju en sväng och hamnade hemma hos Sara en stund. Pijano var riktigt odräglig hahaha, bara drog iväg med mig och allt :D Men orkade inte bry mig just då, tar tag i det idag istället haha ;) Mycket mer hästrelaterat förutom att jag mockade, fixade höpåsar och kraftfodret hände inte igår.. Sååå.. Jaaa.. Heido.


Dagens planer var att jag skulle rida denna lilla ponnyn, men tror inte det blir så. Är för trött och hon är inte en häst man bara kan sitta och åka runt på direkt ;)

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0