SKRIVET: 2011-05-02, kl 23:35:18 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Hästig dag

Började somsagt dagen med hästkunskap. Gjorde typ ingenting, vilket inte var så smart eftersom att jag har prov imorgon, men hursomhelst. Därefter var det kursavslutning på djurkunskapen. Blev massa fika, mums!
Lunch efter det och sen hästövningar hela eftermiddagen. Körde Takida och det gick jättebra. Man får typ värsta adrenalinkicken av att köra å man blir helt glad. Efter så fick hon sig ett bad och vi fixade med hennes lilla sår som hade gått upp lite. La lite bandage och grejjer, kände mig som värsta veterinären, haha :) Nejdå, men det var roligt!

Sen gick vi ner till mamma-stallet och myste med stona. Borstade och fixade med dem och shit va tjocka dom e. Ser ut som bullar allihopa. Så söta! :)
Föla ska dem göra snart oxå. Första fölet är beräknat att komma på lördag tror jag Travsara sa. Så det är riktigt snart lixom! :D

Sen så fixade jag i stallet. Gör alltid allting i sista minuten, menmen. Fixade Pelles box och ställde in honom. Känns på ett sätt som att han trivs mycket bättre i det stallet på ngt sätt. Han vart lixom jätteglad när han fick komma in dit igen, vilket förståss var vldigt lättande :)

Sen gick jag upp till andra stallet igen och flyttade undan lite täcken och sånt, packade upp nya saker, ändrade "rutan" till Escadas namn, fixade täckes-tavlan, foderstat mm. Tog sen en middagspaus för att sedan fortsätta med att fixa i boxen. Mockade, la in nytt torv osv. Hon har nu torv underst och halm överst, mys! :)

Är galet taggad inför morgondagen. Shit känns fortfarande helt overkligt! Är så jävla lycklig :D



Dagens fräcka outfit:

tröja - Mouli
jacka - Kingsland
mjukisbyxer - Intersport
strumpor - Mira
skor - high fashion som jag hittade i ett skrymsle i stallet



Takida!

Nu på kvällen har jag och Sarski gått flisen två varv och snackat om allt och inget. Förjävla najs asså!
Sen vart det BB för hela slanten och nu ska jag ta en dusch.
Har flyttat förresten oxå. Från barre 5 till nya och B-korren. Bor numera med Sarski och Simon, najsprajs. Kan fota rummet och lite så sen oxå. Men först duscha! :D

/Gullman

Kommentarer
Postat av: Veronica

hej förlåt om jag frågar du kanske har nämnt det innan :P



Men escada är det den där hästen du red förut på en ridskola??



Kram

2011-05-03 @ 07:07:43
URL: http://ponnyngila.blogg.se/
Postat av: fraaaiijda

takiidarolfen <3

2011-05-03 @ 14:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0