SKRIVET: 2011-05-28, kl 17:45:40 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Helt död typ

Har precis kommit tillbax till rummet från stallet. Har glidit runt på Berga efter städningen och allt, kollat på lite uppvisningar här och där. Passade även på att ta en kunglig powernap hos Olle på typ 1 och en halv timme, förjävla skönt. Fast efter det så var jag nästan ännu mer död, hehe :)

Folksamlingen drog från Berga runt tre, så då gick jag och Sarki ner och tog in Izzie & Esci, gjorde iorning och skrittade iväg. Gick ner på rakan å sen vidare till flisen. Red ändå ett seriöst pass (brukar ju inte bli så mkt "dressyr" på flisen annars). Escada kändes verkligen jättefin. Travade på mjukt i form och var inte ett dugg stark eller stel. Provade även att rida före Sarski oxå vilket gick utmärkt.

Efter lite framtravning så kom den lilla backen. Då red Sarski före och jag väntade lite för att sedan galoppera upp. Behövde bara lägga om skänkeln och lätta lite så bockade hon och for iväg i galoppen. "De flesta" hästar brukar kanske dra efter hästen framför men inte Esci inte. Visst att hon ökade (vilket faktiskt var meningen, för att länga ut stegen lite) men hon drog inte självmant och gick lätt att fånga upp och få en mera ihopsamlad galopp.

När vi kommit ikapp så travade jag lite nedsittning och gjorde lite skänkelvikningar. Efter det sp tog jag en sista galopp, fast den här gången riktigt samlat. Åh fyfan va fin hon var. Kände verkligen att hon tog i med hela kroppen, var helt mjuk i munnen och hade helt perfekt form. Shit va bra hon kändes. Efter det så vände jag och travade tillbax, lång och låg. Superfin där med! :D

Åhh är så himla nöjd över dagens ridpass. Fina fina FINA häst asså. Helt otroligt. Har faktiskt aldrig gått så bra som hon gör här, vilket är underbart! :D


DAGENS OUTFIT

hjälm - GPA
tröjja - Henri Lloyd
väst - Kingsland
ridbyxer - Whitaker
skor - Mountain Horse
chaps - ?

träns - ?
hoppsadel - Cobra
fårskinnspad - Medi Lamb
schabrak - Whitaker
magplatta - ?
benpaddar - Schockemöhle
benlindor - Schockemöhle

Haha, upptäckte värsta grejjen när jag tog av benlindorna efteråt. Paddarna har typ som små remsor på utsidan med "bucklor" på. Har aldrig fattat att "bucklorna" är magneter som gör att dem hålls på plats. Väldigt smart grej!
FET HISS!

/Gullman

Kommentarer
Postat av: Patricia

snygga grejer duu ;)

2011-05-28 @ 19:44:13
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0