SKRIVET: 2011-05-20, kl 16:31:12 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Helt slut

Gick och la mig lite sent igår, hehe. Så de var sådär extra jobbigt att gå upp imorse. Men så ere. Gick ner å släppte ut Esci och borstade på Pelleplutt. Gick sen upp och käkade en snabb frukost innan det var dags att gå ner och lasta Pelle. Åkte till hästkliniken i Stav som ligger typ 2 min härifrån. Allt där gick jättebra!
Det var jättestor skillnad från förra gången vi var där vilket e positivt. Så de behövde inte röntgas igen eller så, utan dem skodde bara om honom och sen fick vi pka hem. Så inget gips eller ngt heller :)

Efter kliniken så åkte vi tebax till Berga och packade in hans saker i transporten eftersom att han då skulle fortsätta resan hem till Rimbo. Känns lite sorgligt fast endå inte. Han får ju faktiskt vara ute nu och gå i en liten hage och käka gräs. Mycket roligare än att stå inne i boxen här på Berga. :)

Kommer självklart att sakna honom massvis. Men kommer åka och hälsa på i sommar jättemycket ;)



Fina Pelle, jag älskar dig ska du veta

Sen gick jag upp och duschade + käkade innan jag drog iväg till praktiken. Cyklade dit idag faktiskt, inte så jobbigt som jag hade trott. Tog inte så lång tid heller, typ 15-20 min bara. Dock vare väldigt varmt så de va väl de som va det jobbigaste. Väl framme på praktiken så mockade jag, fixade höpåsar, la in mat, sopade och tog in hästar innan jag cyklade hem igen. Mina ben kändes typ som spagetti kan jag tala om. Helt slut var jag. :)

/
Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0