SKRIVET: 2011-05-29, kl 21:34:09 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Knashäst

Åh, jag känner mig så smart ibland. Tog en powernap nu på eftermiddagen/kvällen, och när jag vaknade trodde jag klockan var 20 i 8, och ändrade då ridplanerna till att släppa Pijano i ridhuset bara. Efter ett tag nere i ridhuset upptäckte jag att klockan bara var 7.. (Kvällsfodringen är klockan 8, det är därför jag trodde att jag inte skulle hinna rida) Haha idiot. Skulle alltså ridit, men kändes ovärt att gå upp med honom igen och göra i ordning när vi redan var nere i ridhuset. Jaja, så kan det gå haha :P

Började slapp-leka lite med honom i ridhuset, lite inkallningar och sprang runt där med honom (eller jag gick och han sprang runt hehe). Sen började han muppa sig lite, orkar inte gå in mer på det men fick korrigera honom och han är så jäkla dålig på "att ta kritik", alltså han tycker han har rätt och blir typ förolämpad om jag tycker han gör fel ;) Så blev nästan lite tjafs där, men det löste sig också.

Löslongerade honom sen, och det gick finfint. Blev lite trick också, piaff, spansk skritt, buga, kompliment, stegra, ligg. Seeeen, hör och hämpa - nu är det riktigt, riktigt nära att han lär sig sitt på kommando! :D Han satt två gånger på "kommando" (har ju inget kommando än, men ville att han skulle sitta och han gjorde det), haha duktig bebis! Han förstår inte riktigt grejen med att sitta istället för att antingen ligga eller stå upp, så han satt där och såg aningen förvirrad ut haha.. Men har ju inte lagt någon tid på det här tricket än, så det lär nog inte vara så svårt att lära in ifall man verkligen vill :) Han lärde ju sig ligg på ett par dagar och kanske allt som allt räknat i tid.. 30 min eller nått ;) Ibland är han smart måste jag säga, min lilla mupphäst.


HAHAHA.. Var bara tvungen att fota honom när han låg och stirrade på mig sådär muppigt.. Nejdå, han är så söt så. Dock börjar jag misstänka att han inte är någon häst.. för han är liksom inte så som hästar brukar vara HAHA!

/ Emma


Kommentarer
Postat av: Patricia

hahahaha gud va rolig bild :D

2011-05-30 @ 20:14:42
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0