SKRIVET: 2011-05-10, kl 00:42:08 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Läget va

Japp, nu har skolan dragit igång igen då. Fast det gör inte så jättemycket ändå ;) Igår (söndags alltså) tömkörde jag Pijano först. Först ut en sväng, sen på ridbanan. Han gick med grimma och nos/nackludd eftersom han går bäst på det. Tömkörningen gick hyfsat, men longerade på riktigt lång lina sen istället så han skulle bli av med lite överskottsenergi. Sen blev det lite trickträning, han la sig ner superfint, bugade bra, gjorde spansk skritt klockrent men stegran - HAHAH. Han vågade liksom inte stegra ordentligt eftersom jag varit så klar med att han inte får vara dominant mot mig i lördags.. Aw, plutten.

Sen dog vi ett tag mitt på ridbanan också, var helt slut båda två. Pijano somnade - på riktigt alltså, och det var riktigt nära för min del också ;) Mys. Idag då, skola igen alltså. Rätt chill ändå, bara att i ett klassrum kryllade det av SPINDLAR och jag haaatar spindlar så hade lite panik. Sen började jag blöda näsblod mitt på datakunskapen också, haha. Men så kan det gå. Pijano fick bara en promenad idag och sprang runt lite med honom på utebanan.

Har stalltjänst den här veckan också förresten. Wie. Kul. Så här har jag planerat min vecka hittills, och lite av vad som händer haha (förutom morgon, lunch, eftermiddag och kvällsfodring i stallet varje dag + mockning och allt det där):

Imorgon - Nationella prov på morgonen, sen lektioner till 15:50. Ska se om jag kan rida Pijano lite barbacka sen kanske.
Onsdag - Lektioner hela förmiddagen, sen hästövningar vid 12. Planen är att köra först och sen åka till Solvalla då en häst ska kvala (och vara hemma rätt sent då på kvällen), och jag var supertaggad på det först, men är faktiskt inte ett dugg taggad på att ens följa med längre...
Torsdag - Lektioner heeela dagen lång, inte planerat nått annat kul alls.
Fredag - LEDIG, förutom utvecklingssamtal typ innan lunch. Ska troligtvis åka och rida Majas ponny.
Lördag & söndag - Det återstår att se.

Jaaaapp. Så ligger läget till. Kuligt. Men nu, godnatt.

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0