SKRIVET: 2011-05-07, kl 11:22:34 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Man lär sig..

En grej jag kom att tänka på nu när jag sitter såhär i min ensamhet. Att när man åker på fredagen och handlar stalltjänstmat har man typ ångest över vad man ska handla. Jag har typ alltid ätit innan oxå så man är aldrig sugen på ngt speciellt. Men det finns ju såklart några självklarheter såsom läsk, godis osv. Sen får man fetaste beslutsångesten över vad man ska handla så då bara plockar man på sig saker. Varje gång köper man typ pasta. Och Billys pizza. Okej, "det är ju bara över helgen" tänker man.
Sen så har man ju lixom stalltjänst. Godiset tar såklart slut först. Sen läsken. Sen sitter man där. Med 4 kg snabbmakaroner och 7 Billys pizzor. Soft? Njae..

Och det värsta av allt. Det är inte så att man ställer sig där och kokar sina makaroner direkt. Nejnej, dem står där så fint, oöppnade förpackningar på hyllan i rummet. Bra att ha kanske. Men man orkar aldrig göra något. Aldrig ställa sig och koka makaronerna. "Cottura 11 minuti" står de på förpackningen. 11 minuter.. en halv evighet. Lättare att bara öppna en påse chips och trycka i sig, haha :)
Och såhär blir det alltid. Vekligen alltid! Man köper massa mat som man inte äter. Som bara står. Och just därför ska jag gå och "laga" mat nu. Något som jag har gjort bara kanske 2-3 ggr under detta stalltjänståret på Berga. Lite hilarious när man tänker efter :)


/Gullman

Kommentarer
Postat av: Sandra

HAHAHA så jävla sant! xD

Ang. bettet så... ÅH, VAD BRA ATT DU HAR KVAR DET! Då har jag koll på vart det är i alla fall haha. Men använd det du, jag har ingen nytta av det.

Om du cuttar Machs man, så får du det av mig. ;D

Pussar. <3

2011-05-08 @ 02:37:50
URL: http://itsourtimetoshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0