SKRIVET: 2011-05-16, kl 19:54:49 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Massa hästaaaaar!

Har ridit fyra hästar idag, och skulle inte banga på lika många till alltså! :D Red ju Anna imorse somsagt, och sen efter jag slutade gick jag ner till travstallet och fick rida världens finaste prinsessan Mona. Skrittade fram en sväng ute och sen blev det dressyr på stora ridbanan. Hon var lite spänd och låg på som sjutton idag, men ändå grymt fin som alltid såklart. Hon har väl gått bättre, men äsch, är så himla glad att bara sitta på hennes rygg haha :D Hon var jättefin i skritten och traven var lite till och från. Dock så stördes vi lite av en bil som tutade och att det började spöregna haha.. Men åh, så kul det var att rida henne!

När jag kom tillbaka till stallet hade Sara gjort iordning Ödla K (f.03), en häst jag aldrig ridit eller kört eller något förut. Sara sa att hon inte kunde någonting inom ridningen haha! :D Red i ridhuset, och åkte mest bara runt, alltså krävde inte jättemycket - utan snarare bara att hon skulle gå dit jag ville och så. Hon muppade sig lite vid dörren, ena hörnet och läktaren, så rätt mycket tid gick åt det ;) Hon småreste sig lite och höll på, en brud med humör det där! Men det gick toppen sen också. Ödla brukar galopptränas på rakan, så galopperade lite också, wiiie :D

Efter middagen red jag min egna totto Pijano i ridhuset, barbacka. Skrittade i 25 min och sen jobbade i trav och lite galopp i kanske 20 min. Han var huuur fin som helst! Älskade pållen. Krävde lite mer, skolorna i trav, lät honom sträcka ut i en lite mindre mellantrav iallafall, lite skänkelvikningar och samling. Kanonfin! Galoppen rullade vi mest på i, sen ett par byten och typ en kortsida förvänd galopp. Sen tyckte jag att det räckte, för han var verkligen superfin och han är ju under igångsättning, så travade av. Sen släppte jag honom i ridhuset och lekte lite/tricktränade. Sen fick Julia skritta av honom.


Totalsnodd bild av Sara på Ödla hehe. Hade inga egna på henne.. :P

Senare ikväll kommer det lite hagbilder på Anna och Pijano. Och ridbilder på Mona och Pijano från idag! :D Blir en riktig bildbomb, så håll utkik hihi!

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0