SKRIVET: 2011-05-30, kl 10:00:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Önskeinlägg

Okej, nu ska jag skriva om vad det bästa respektive sämsta är med Pijano. Det här kommer låta jättefånigt, men det bästa med honom är att han är HAN. Det tycker jag verkligen, han är så jävla underbar och det finns inte ord för hur perfekt han är i mina ögon. Han är verkligen min drömhäst. Men om jag ändå ska skriva något, så är väl det bästa hans personlighet och temperament. Och hans vilja och så. Även om han inte har någon kapacitet och inte klarar så mycket så har han verkligen viljan och älskar att jobba, hoppa och sånt.



Det sämsta.. Hm.. Jag vet faktiskt inte. När han visar sin dominanta sida typ, får då kan han bli förjävlig ;) Sen vet jag faktiskt inte. Om jag fick ändra en sak med honom.. Hm.. Fan vad svårt. Finns flera grejer jag skulle vilja ändra ;) Jag skulle vilja att han var hingst istället för valack, kanske var lite yngre och större, men framförallt skulle jag vilja att han var helt fräsch och frisk alltid. Att han inte hade ont eller så. Aldrig. Utan att han fick vara helt fräsch. Det skulle jag vilja ändra på honom. Jag skulle vilja ta bort hans svullnader i benen, hans "ryggproblem", hans dammallergi, och ändra det felet han har i hovarna. DET skulle jag vilja ändra.



Samma sak med mig nu då.. Haha.. Det är grymt svårt att skriva om sig själv. Ska jag skriva om mig i allmänhet eller som ryttare/hästmänniska hehe..? Äsch tar väl häst-jag då ;) Det bästa med mig enligt mig själv när det gäller ridning och sånt är väl.. kanske.. hmm.. att jag anpassar mig rätt bra till olika hästar typ. Det sämsta.. är kanske mitt tålamod ibland (dock har det blivit bättre) och mitt självförtroende kan vara lite kasst ibland, ifall det blir för mycket skit på en gång liksom. Då sviker mitt självförtroende regält ;) (Aldrig att jag blir rädd eller så, utan jag känner mig liksom bara kass). Om jag fick ändra en sak.. Kanske vara liite kortare hehe.



/ Emma

Kommentarer
Postat av: M I C K I S- westernryttare

sv: Kunde inte sagt det bättre själv!

2011-05-30 @ 14:03:50
URL: http://majckis.blogg.se/
Postat av: Patricia

vad fina bilder :D

2011-05-30 @ 20:15:36
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Julia

Kan inte du lägga upp filmer/videor från reklamfilmerna/filmerna du och pijano spelat in? :)

2011-05-30 @ 23:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0