SKRIVET: 2011-05-15, kl 19:22:53 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Så jävla fin!

Fyfan vad min häst är fin. Blir helt chockad, trots att jag givetvis har alla oändliga timmar av jobb jag lagt ner på honom i bakhuvudet. Det var typ över tre veckor sen jag galopperade på honom senast, och jag hade nästan glömt hur underbar galopp han har ändå. Tror faktiskt att det här ofrivilliga rid-uppehållet har varit rätt bra för oss ändå, för nu jävlar är vi samspelta till max och har på bara de här dagarna av igångsättningen fått en otroligt bra känsla (trots barbacka och allt sånt där). Min underbara häst alltså! ♥

Skrittade fram först förhand ute och sen i ridhuset i 20-25 min. Sen trav i kanske 10 min, lite skrittpauser och några varv på både volt och fyrkantsspår i båda galopperna. Travade av en stund och skrittade sen av ute för hand i 20 min. Riktigt underbart fin var han som sagt. Åh. Är så himla taggad på att rida ordentlig dressyr. Med typ kandar, dressyrsadeln osv.. Riktigt, riktigt sugen just nu. Åh. Vill, vill, vill, vill. Nu, nu, NU :D


Film från senaste dressyrtävlingen. Blir ändå så stolt över min lilla kille, han är ju faktiskt galopp och hopphäst egentligen ;) Trots att han aldrig plockar några värstingpoäng i dressyren är han ju så jävla fin. Och jag är faktiskt riktigt stolt över honom, om man får säga så utan att skryta vill säga.

/ Emma

Kommentarer
Postat av: PATRICIA

skumt.. jag kan inte se filmen :p

2011-05-15 @ 21:09:19
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0