SKRIVET: 2011-05-15, kl 14:01:00 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Sådärja, lite stallpyssel

Efter att jag hade lunchat hästarna blev jag galet sugen på att pyssla med allt möjligt i stallet. Började med hyllan i stallet som såg förj*vlig ut. Plockade bort alla sakerna och sen fixade lådorna. Stoppade i allt sen och la upp på hyllan, snyggt och prydligt. Efter det så fixde jag lite med schabraken. Tog bort prislapparna och dem där kardborresakerna man fäster i sadeln - helt onödiga! ;) La sedan upp dem på hängaren ovanför sadeln i en fin hög.

När jag var klar i sadelkammaren så gick jag ner till Pelles stall och fixade klart alla höpåsar som vi inte pallade göra imorse. Känns lättare att dela upp sysslorna under dagen även fast vi vet att man ska göra dem på morgonen.
Krattade utanför stallet oxå så att det såg fint ut + krattade & sopade vid höet och halmen. Riktigt snyggt!

Känner mig lite nöjd nu faktiskt. Och Emma får sova vidare, hihi ;)

Bilder från mitt lilla stallpyssel:

FÖRE









EFTER











Känns som om att jag har miljoner grejjer asså.. Måste typ införskaffa mej ett sadelskåp eller ngt. Behövs typ :P

*Glöm inte Veckand Bild som avslutas ikväll*

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0