SKRIVET: 2011-05-23, kl 12:51:42 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Shit vilken dag!

(inlägget som skulle publiceras igår)

Haha, kommer inte ens ihåg att jag bloggade imorse..? Läste det nu. Såå trött tjej asså ;)

Dagen har varit väldigt bra iallafall. Har ju varit hos grisarna idag me. Och jag älskar dem, finns typ inga snällare djur. Åh, kultingarna lixom. Pyttesmå och jättegulliga!

Sen så sov jag faktiskt hela dagen typ fram tills kvart över tre då jag gick ner till svinstallet igen. Vi var klara där runt fyra så då gick jag till stallet och mockade å fixade allt till Esci. Sen var det bara att gå upp och byta om, käka lite och sen ner och rida.

Dagens Ridpass dåra:

Jag och Emma bestämde oss för att rida ute på flisen. Och det gick väl.. som det gick. Dem var lite pigga å så. Speciellt Pijano som inte ridit ut så mkt på senaste tiden. Men vi värmde upp ett varv först. Sen hoppade Emma lite stockar och sen fortsatte vi. På andra varvet så provade vi att jag red först eftersom att Esci inte riktigt vågade galoppera bakom Pijano för han studsade runt lite med bakdelen. Å de gick ju inte precis bättre. Pijano typ flippade (Emma får förklara i sitt inlägg) och lite så. Men jag red iaf i förväg. Trodde att Esci skulle vara väldigt motvillig att springa iväg utan Pijano, men icke. Hon typ ökade hela tiden. Hade ponnyhacket oxå, vilket kanske inte var det bästa när hon började dra och bli stark. Men ändå, hon lyssnade väldigt bra iaf. Och shit, känslan av att bara galoppera fram på flisen, går inte riktigt att beskriva. Asså hon typ tog i med hela kroppen å man verklgen kände vilken power de va. Helt otroligt!

Sen försvann E & P helt så jag red tillbax för att se om ngt hade hänt eller så. Men då hade hon vänt oxå. Så jag tog en sista galopp och lite trav innan vi möttes igen och skrittade tebax till stallet.

Väl inne i stallet så fixade jag med allt å sen gick vi ner till fotbollsplanen/stora ridbanan och betade litegrann. Så jävla mysigt att sitta i gräset i solnedgången men tottohästen betandes brevis sig. Sommarkänslor!

Dagens Outfit

Jag:

hjälm - GPA
tröjja - Mouli
väst - Kingsland
säkerhetsväst - Racesafe
ridbyxer - Pikeur
ridstövlar - Tretorn

Escada:

träns med hackamore
hoppsadel - Cobra
fårskinnspad - Medi Lamb
schabrak - Jacson
hoppgjord - ?



Blev typ asirreterad på att min vanliga sadelgjord var spårlöst försvunnen. Men hittade den faktiskt när jag låste sadelkammaren nu på kvällen. Den låg nämligen på andra sidan, hehe ;)

/Gullman



Kommentarer
Postat av: Patricia

haha men ligger inte sakerna där dom ska i stallet så finns dom inte även om dom liksom bara är en meter ifrån så ser man de inte ;)

2011-05-23 @ 18:43:40
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0