SKRIVET: 2011-05-14, kl 21:14:24 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Ska pallra mej ut på stöveljakt

Snart. För somsagt så e ju mina Tretorn trasiga. Ett under att Emma får på sig dem för jag förstår mig inte på dragkedjan asså. Men hursomhelst så vet jag inte riktigt vad jag vill ha för några. Antingen ett par Tretorn igen (dem höll ju faktiskt ganska bra) eller ett par Mountainhorse. Åhh 100% beslutsångest. Om jag köper Tretornen vet jag inte vad jag vill ha för några. Inte bruna igen, inte blå och Emma köpte precis svarta så det känns ju lute kult om vi ska ha likadana. Om det fortfarande skulle tillverkas röda så skulle jag haft ett par för länge länge sen. Men så är inte fallet.

VS
Det bästa med Tretornen e att dem e sköna och man kan välja olika färger. Det sämsta med Mountainhorsen är att man lätt får skavsår och dragkedjan går sönder helatiden. Nu blev de lite knas med för och nackdelar hära men iallafall. Tror nog alla hästmänniskor vet vad jag talar om.

Mamma tyckte att jag (pappa & hon*) skulle köpa ett par ridstövlar och ett par skor + chaps. Vilket lät som en bra idé! Då är valet självklart rätt enkelt. MH skor och Dy'on chaps. Bara till typ vardags lix. :)

+ = :D
Får se hur det blir sen!

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0