SKRIVET: 2011-05-09, kl 13:31:26 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Solig morgon!

Kan börja med att säga att jag e sjuk. Har galet ont i halsen och känner mig hängig. Och vi har ju praktik den här veckan och nästa, men dock ska jag inte dit idag. Känner att jag aldrig kommer orka + att jag är helt död efter stalltjänsthelgen. Menmen.
Imorse så gick jag upp och mötte Sarski vid typ kvart i 8. Vi red ju lixom på morgonen, vilket var väldigt skönt. Självklart så måste jag ju vara på rummet och vila, men även om man är sjuk så måste man ju faktiskt ta hand om hästen, så e det! :)
Gick jättebra att rida iallafall. Har ju inte ridit på utebanan förut och jag trodde hon skulle vara lite tittig å så, men hon var så snäll så. :) Hon var rätt stel och så, vilket man förstår, så jag gjorde mest lösgörande arbete. Kände igenom lite i alla gångarter. Hon kändes jättefin! :D

Som avskrittning skrittade vi ner bakom gamla och sen upp, genom allén till stallet igen. Precis när vi går över parkeringen kommer Fidde i stora L60:n (för er som inte vet så är det en stor traktor, fast de e egentligen ingen traktor, men ah..) och gasade som fan. Men Escada var hur lugn som helst och skrittade på somvanligt. Så jävla snäll hon e! :D



L60:n! :D

Nu har jag käkat lunch och varit nere och gett hästarna lunch. Och nu är jag död. Ska vila nu. Det måste jag göra ;)



Kass bild på dagens outfit:

• Pullarträns
• Cobra hoppsadel
• Fårskinspadd
• Schockemöhle-schabrak
• Magplatta
• Schockemöhlepaddar
• Schockemöhlelindor


Jag hade:

• GPA-hjälm
• Linne
• Humörtröjja
• Pikeur-ridbyxer
• Mirastrumpor
• Senaste ridskorna från Kingsland
;)

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0