SKRIVET: 2011-05-07, kl 09:50:21 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Solig stalltjänstmorgon!

Var galet trött när jag vaknade imorse. Ville bara somna om och försvinna. Men icke! Gick ner till stallet och började med stalltjänsten. Nu i helgen så hjälper jag till med stalltjänsten här i travstallet vilket faktiskt är väldigt roligt. Alla hästarna är så snälla och glada att hålla på med så man blir på jättebra humör när man är där. Så ska de va!
Gjorde allt som man gör, fodra, tempa, visitera, släppa ut i hagen, mocka, spåna, sopa, kratta, tvätta vattenkoppar, fylla på vatten i hagen osv. Hängde öven upp tvätten i torkrummet. Bästa rummet i hela stallet. Iallfall på vintern ;) Blev piggare och piggare alltftersom att klockan gick. Vi blev väl klara vid typ 8 kanske och då gick vi ner till mamma-stallet och fixade där. Hästarna var såklart redan ute, men vi mockade och så. Rätt jobbigt att dem har typ en halvmeter halm i boxen, men så är det :D Dem ska ju föla snart, wiiho!
Kommer va fett mysigt med massa fölisar här på Berga ju!

Nu sitter jag på rummet och gör ingenting. Tänkte kanske sova en stund. Lite senare sen kommer Sarski och vi ska rida ut på typ GP. Ska bli roligt :D

Det är öppet hus/infoträfff här sen oxå. Dem som har sökt kommer hit och skriver på ansökningslappar om typ boende och stallplats. Kommer ihåg den dagen förra året. Jag åkte hit helt själv. Och det regnade. Plockade lappar och fyllde i och allt sånt. Sen gick jag ner och hälsade på Pelle som stod här den terminen. När jag skulle åka hem igen så skulle bussen komma om 45 min. Så jag satt i den lilla röda "hyddan" som numera inte finns kvar. Då kom Alfie. De var då vi lärde känna varandra. Minnen alltså. Kom ihåg det som om det var igår. Men det var ett år sen. Tiden går så himla fort. Jag vill inte..

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0