SKRIVET: 2011-05-29, kl 22:20:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Travhästarna på Berga

Som de flesta säket vet vid det här laget går jag ju trav (man fick välja på ridning, trav och körning). Får en del frågor om varför, och det kan jag absolut tala om. För att jag inte tycker det är kul att rida på helt vanliga "tråkiga" halvblod. På riktigt, skulle jag gått ridning skulle jag lätt föredragit sängen framför att gå på hästövningarna.. Inte okej liksom! Sen blir det för lite variation med ridningen, jag tröttnar om det bara är massa volter och skänkelvikningar på ridbanan/i ridhus. Sen rider jag på ett helt annat sätt än det "vanliga", och känner inte för att lära om saker jag ändå tycker är rätt liksom. Testade ju även på "prova-på"-gångerna att ha med Pijano på en lektion och det gick verkligen inte bra..

Men sen finns det lite andra anledningar också. Körning var uteslutet för jag är för lat för att åka iväg för att ha hästövningar liksom ;) Men, sen är travhästarna mycket mer trevliga att ha och göra med tycker jag. Dem är verkligen personliga och sådär :) Plus att när man går trav får man ju lära sig något helt nytt, man får ta licens, man får mycket mer variation (vi elever får liksom vara med och bestämma lite ;)) och sådär. Är grymt glad att jag valde trav, det är verkligen min grej måste jag säga! Jag ska satsa på att bli grym hehe!

Men utöver hästövningarna har jag ju ridit en hel del hästar, och har fått några frågor om vad det är för hästar. Och alla hästar jag ridit på senaste tiden förutom min egen är skolans travhästar! Alltså inte ridtravare, utan TRAVARE, som ska starta och så :) De allra flesta kan ju absolut ingenting inom ridning, men dem är så himla villiga att lära sig så det är superkul att sitta och trimma med dem på ridbanan. Jag älskar verkligen travarna, så himla underbara :)


Dem jag har bilder på när jag rider hihi :) Första tanken kanske inte är att det är riktiga travare allihopa när man ser dem..? Förresten har ni nog märkt tidigare att Mona är en liten favorit hos mig (har t.o.m frågat Leffe om jag får köpa henne..) ;) Men alla är så himla fina :)

Nu ska jag dock vara ärlig här.. I förra veckan ville inte jag rida några travare mer. För att det har varit massa skitsnack och jag bara inte orkade. Jag tog åt mig och vägrade rida. Ville inte ens gå på hästövningarna. Började grina som en liten unge när jag såg Mona och Anna.. Haha.. Knasigt.. Men har bankat lite vett i mitt huvud, och är så himla sugen på att rida travarna nu. Riktigt riktigt sugen! :D Och skiter i allt skitsnack nu. För jag älskar att rida travarna, jag älskar att vara i travstallet och så vidare..

Förresten måste jag också säga att Sara som är instruktör i trav är världens bästa. Jag lovar, hon är verkligen det :)

/ Emma

Kommentarer
Postat av: Cammie

Det är så himla kul att höra någon gilla travare för en gångs skull! Annars får dom mest skit för att de är just travare..xD

2011-05-30 @ 12:05:45
URL: http://cammies.weblogg.se
Postat av: Reby Solo

De ser inte ens ut som travare när du rider dem... förutom yoggi, hon är ganska ful. Men kolla Zebb, ser ut som en ung kwpn eller nåt i den formen.

2011-05-31 @ 13:24:31
URL: http://reby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0