SKRIVET: 2011-05-08, kl 19:07:00 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Uteritt

Efter stalltjänsten var klar så fixade jag och Sarski iordning Izzie & Esci för ett ridpass. Gick väldigt bra att tränsa idag, hade pullarnosgrimman idag igen och det fungerade super. När vi suttit upp så gick vi bakvägen ner till flisen (förbi grisarna). Väl därnere så skrittade vi ungefär halva och resterande halvan så travade vi. I början kollade hon lite runtomkring sig men efter ett tag slappnade hon av och gick där, snällt i form och mjuk å fin i munnen. Izzie var lite vilding idag och började galoppera och göra små skutt, men Escada var fortfarande lika lugn även fast Izzie var några meter framför. Det kändes väldigt bra faktiskt, att hon inte bara drog efter och tappade koncentrationen. Provade oxå att trava först vilket oxå gick superbra. :D
Sen skrittade vi tillbaka till stallet ner vid maskinhallen. Hon brydde sej inte alls om traktorerna, skönt! :)

Väl inne i stallet igen så skulle jag prova om hon ville gå in i vattenspiltan. Vart lite skeptisk och backade lite. Provade då att inte hålla i tygeln så att hon inte skulle känna sig "tvingad" å vara fasthållen. Då gick det mycket bättre! :D Hon gick inte in helt men stod iallafall med huvudet inne. Så det går frammåt :D Svampade av henne i boxen sen iallfall.

Och juste! När vi gjorde iordning och jag skulle prova att kratsa hovarna så lyfte hon hoven själv och väntade på att jag skulle ta tag i den, så jävla söt!
Tror faktiskt egentligen inte att hon är så himlans rädd just för att kratsa hovarna. Tror att hon har lite dålig balans bara (eller kanske inte "bara" men ah). För när man hållt hoven ett tag så börjar hon gunga fram och tillbaka och vill lixom sätta ner den. Utan att vara det minsta "rädd". Sen kan man plocka upp den igen lixom och fortsätta kratsningen. Men hursomhelst så går det iallafall frammåt i "utvecklingen" :D Imorse hoppade hon i grimman oxå. Inte det minsta skygg eller så. Stack ner huvudet i den av sig självt och sänkte huvudet så jag kunde dra över öronen. Hon gör mig så glad. Tänk att så lite kan göra så mycket, helt otroligt. Fina hästen! ♥


Förövrigt så är jag helt död. Mår så jävla pissdåligt alltså. Har jätteont i halsen och i huvudet och kroppen är inte alls med. Och så stalltjänst på det, usch! Men imorgon så har jag iallafall inget i trav. Däremot ska jag och Sarski rida på morgonen. Hon får skjuts ut hit av sin pappa runt halv åtta, så innan åtta ska vi nog vara på G ut. Tror att vi ska rida på utebanan. Ska bli spännande å se hur hon reagerar ;)



jag vet inte vart vi ska, men vi ska ta oss dit,
du & jag ♥


/Gullman

Kommentarer
Postat av: nicia

jag är sååå himla glad över att du köpte Esci och jag vet att du tar hand om henne på bästa sätt!!! <3 :) du får gärna ringa eller sms:a och berätta hur hon mår :) kram nicia

2011-05-09 @ 12:59:40
Postat av: jessica

Hej, kan inte du skriva en liten "presentation" om Escada någon dag för oss som inte vet så mkt om henne? Tack för en bra blogg :)

2011-05-09 @ 18:46:18
URL: http://veeronaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0