SKRIVET: 2011-05-22, kl 23:24:32 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Vad hände liksom?

Hahaha.. Vilket skämt att jag skulle uppdatera bloggen bra i helgen. Vad jag vet är helgen slut nu och jag har inte uppdaterat alls! :D Men har faktiskt haft fuuullt upp kan jag lova. Eller?

I fredags red supergulliga lilla Cornelia Pijano. Hon är 8 år och jätteduktig :) Sen så fyllde världens bästa Sara år och massa grattis till henne :D Igår så fölade travhästen Surfinia, så såg fölningen och en del mer tid spenderades på att kolla på det supergulliga lilla fölet. "Tyvärr" blev det ju ett sto, den skulle hetat Son of a bitch annars haha.. Sen red jag Pijano i ridhuset (får ju inte rida nån annanstans barbacka) men var tvungen att gå ut efter typ 30 min, då han är dammallergiker och inte kunde andas ordentligt därinne. Så jävla värdelöst. Att rida i ett superdammigt ridhus med en dammallergisk häst. Stackars bebis :(

Idag så red jag faktiskt med sadel trots allt. Med en x-full stor fårskinnspad under schabraket och det gick utmärkt. Red på flisen med Gullman, Pijano var överlycklig vill jag lova! Lite för överlycklig till och med.. Busade lite gjorde han allt. Sen fick han skutta över en stock ett par gånger och han blev ännu mer överlycklig haha :) Kommer bilder och/eller film från idag.. senare ;) Sen fick Pijano en heldusch och så gick vi ut och betade i typ en timme, mys.

Förutom att vara i stallet har jag faktiskt haft fullt upp.. Bland annat så har jag dygnat två nätter i rad hehe.. Eller failade lite i fredags, halvsomnade (vaknade dock varje kvart) lite från typ halv 5, och somnade helt vid 6 och sen ringde klockan vid kvart i 7 haha :) Men nu i natt blev det dygning for real.. Klarvaken hela natten, och superpigg och hurtig på stalltjänsten imorse hehe.. Fullt normalt. Men i natt kan jag lova att jag INTE kommer dygna, fan vad skönt att sova!


Hahaha, har glömt lägga upp denna fina..


Gullman och Sally på bussen nångång nu i helgen.


HAHAHAHHAHA. Så kan det gå Gullman..

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0