SKRIVET: 2011-05-17, kl 22:28:55 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Vi hade iallafall tur med vädret

Ska försöka skriva ett glatt inlägg även fast jag typ vill döda ngn just nu. Gaah. Aja.

Var ju ledig idag med och sov typ hela förmiddagen fram till lunch. Käkade och drog sen ner till stallet. Mockade åt Esci och fixade lite så. Sen typ gick ja ju ner till ridhuset, medverkade på en lektion där, sen upp till rummet en stund. Ner till stallet igen bör att borsta på Pelle. Ryktade länge länge tills han blev blank å fin. Efter det mockade jag och la in massa halm. Sen vidare upp till middan och efter det åkte jag till VH och handlade litegrann.

Direkt när vi kom tillbax så bytte jag om och gick ner till stallet. Gjorde iordning Esci och gick ner till ridhuset. Precis när jag suttit upp och skrittat lite så började det spöregna och åska. Och ridhuset har plåttak = låter som f*n när det regnar. Men Esci brydde sig inte ett dugg alls. Började värma upp lite i trav och hon tittade på lite saker i ridhuset innan hon slappnade av. Loppan & Linnea kom in och travada några varav oxå, men sen när dem gått så slappnade hon av ordentligt och blev rikitgt riktigt fin. Gjorde lite allmöjligt, volter, serpentiner osv, för att få henne mjuk i sidorna. Växlade öven mellan lång & låg form och lite kortare mer samlad. Shit, hon var helt otroligt fin. Hade ingenting alls i handen och hon bar sigsjälv hela tiden. Tog en skrittpaus innan galoppen. Trodde att hon skulle börja tjaffsa när jag sen tog tyglarna, men inte alls. Gjorde klockren galoppfattning och jag kunde även här växla formen precis som i traven, både när jag satt ner i sadeln och stog upp i lätt sits.

Galoppjobbade henne lite innan jag travade av. Och det var nästan här jag blev mest förvånad över henne. Hon brukar alltid länga sig och gå rätt lågt, men inte kunna bära sig där utan börja slå med huvuder och sådär. Men hon bar sig helt själv, och kunde gå längre och lägre helatiden utan att tappa balansen eller ngt sånt. Ville bara fortsätta rida i all evighet, men slutade när jag fick den där speciella känslan. Helt chockad var jag över min häst, så jävla fin!

Någonting har hänt. Jag kan inte direkt sätta fingret på vad det är, men de e något. Något som gör att hon inte riktigt känns som den hästen som stod på Äppelviken för ett par veckor sen. Hon känns typ som en helt annan häst, fast endå inte. Hon är mer lugn och så. Går mycket bättre och är bara allmänt..snäll å fin. Vet inte riktigt men de e bara en känsla jag får. När man går på Berga så förändras man på ngt sätt. Tror de e samma sak här. Förändras på ett väldigt bra sätt :)

På ridskolan efter ett ridpass och man sa typ "s
hit det gick så jäääävla bra, aldrig gått så bra någonsin", då hade hon vart grymt fin. Idag så var det tusen gånger bättre. Första gången vi red i ridhuset. Det spöregnar och åskar ute. Och min häst gör mig så himla glad. Jag känner mig typ alltid bra när jag rider henne. Får galet mkt bättre självförtroende. Vilket gör att hon även påverkas av mitt humör och oxå blir gladare. Åh jag blir bara så himla glad! :D

När vi kom upp till stallet igen så fixade jag litegrann innan jag gick upp till rummet, bytte om och sen vidare mot kvällsfikat. Därefter gick jag och Sarski flisen. Då började det spöregna, påriktigt!
Såg ut som två blöta katter när vi kom tebax.. hehe. Hände en lite grej oxå, vilket totalfrstörde min dag. Usch.. aja. Hämden är ljuv vill jag lova ;)





Nu ere chill som gäller för min del :)

/Gullman

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad underbart att det går så bra med Escada! :')

2011-05-18 @ 10:30:39
URL: http://itsourtimetoshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0