SKRIVET: 2011-10-02, kl 23:23:16 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Min kung

Jag vet inte vad jag ska skriva. Men är jättenöjd med dagen iallafall. Bästa. Fina, fina, fina hästen. Dock så stannade han faktiskt helt utan vidare anledning på ett räcke vi hade hoppat redan ett par gånger på framhoppningen. Vet inte riktigt vad som hände, men fel blev det tydligen. Just för den stunden trillade självförtroendet ner till botten, men det kom tillbaka lika fort som det försvann :) Jättefin var han.

På banan också. Jag red verkligen jättedåligt, varför vet jag inte. Satt och tjuvhöll på honom hela tiden bara för att jag "kunde" typ. Han var jättepigg, men jättelydig så det blev liksom så. Men fan, han är ju kung ändå. Kombinationen, superfint, åååååh. Men var helt slut när vi hoppat klart, han kräver ju så sjukt mycket ridning. Ser inte så komplicerat ut kanske, men det ÄR det.. Han är definitivt den absolut svåraste hästen jag både ridit och hoppat - han ser ju inga avstånd själv eller så, så man måste ju verkligen rida i VARJE galoppsprång, utan att störa honom för då blir han frustrerad haha :P

Som min förra tränare (som även testat att hoppa honom själv och är grym) sa, "Att hoppa en bana på den här hästen på 1 m är som att hoppa en halvkass "vanlig" häst en bana på 150".. Det går liksom inte att beskriva Pijano för någon som inte har prövat själv.. ;) Han är krångligare att förstå sig på än man kan tänka sig, tro mig.. Men åter till idag då - fan vad nöjd jag är. Ett ner, men vafan. Spelar roll då. Bästa ponny storhäst!



Kommentarer
Postat av: Angelika

Man får inte se filmen :(

2011-10-03 @ 10:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0