SKRIVET: 2011-09-16, kl 14:27:03 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Nämen vilken dag va!

Älskar lediga dagar. Speciellt fredagar, wiho!

Blev väckt vid 8 imorse, knatade upp och käkade frukost en snabbis, tillbax till korren och chillade ett tag. Sen vidare ner till stallen där jag i stort sett har spenderat hela min dag. Så jävla värt när man tänker efter.
Började med att rida på finaste Chippen. Red först på stora utebanan men efter ett tag var jag tvungen att gå till lilla för hästövningarna skulle ha lektion.

han har aldrig ridit där förut så i början kollade han lite på saker men efter en stund så slappnade han av igen och gick som en klocka. Påriktigt, stört fin. Åh blir helt glad av att rida honom, mihi ;)

Efter ridpasset fick jag den brilijanta idén att knoppa hans man för skojs skull, hehe. Inte det lättaste att knoppa en lång travarman vill jag lova. Men de gick. Blev kanske inte jättesnyggt men iaf. Han va så gullig. Gick ut och fotade lite efter, dock ville han inte stå stilla :P

Sen var det lunch och lite gossip. Sen ner till stallet igen för att longera min fina pärla. Första gången med longergjord + inspännig och hon gick jättefint. Ömmade ingenting i fötterna eller ngt. Eller jo, lite när jag gick ut med henne efteråt. Men de e inte så konstigt med tanke på nyverkningen och bytet av underlag. :)

Har nu fixat allt i stallet och är helt klar. Tvättat alla schabrak har jag gjort oxå, så nu är allt nytt och fräscht. Känns bra. Fan va allt känns bra. Vad glad jag är! :D



fina chippen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0