SKRIVET: 2011-09-03, kl 16:30:33 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Sämst.blogg.se

Äschdå. Nu kör vi, inga ursäkter blir det ens :D

I tisdags körde jag Anna, istället för red. Gick bra. Kommer inte ihåg vad Pijano gjorde haha.. Ridhuset kanske? Hmmmmmm, det var nån dag han var så jävla äckligt fin att rida iallafall, och passagen började visa sig, så jävla nice :D

I onsdags körde jag fort på Anna på hästövningarna. Hon fuckade ur lite första gången vi skulle vända och köra upp på rakan, men sen skötte hon sig superduperbra! Sen så kom ju Iaquinta Bob till skolan i måndags, född -06 är han, helt oinriden, men inkörd och så givetvis :) Satt på han för första gången och han var supersnäll. Skrittade lite med ledare ;) Minns jag rätt så hoppade jag Pijano i ridhuset haha.. Kommer lite bilder från olika tillfällen i senare inlägg, nu ikväll!

I torsdags var det skolfotografering som även Pijano var med på haha. Men lilla Cornelia red lite på honom sen på kvällen, han var gudasnäll alltså! Jag red Anna på lilla ridbanan, nästan lite seg var hon, men skötte sig super!



Igår så skulle jag rida både Anna och Pijano, men orkade inte haha.. Så det enda jag gjorde var att visa lite trick med Pijano och sen jobba lite med Amandas häst "Räkan" från marken och påbörja lite buga. Hon var jätteduktig och gick faktiskt nästan ner, sådär på första gången :P Ska typ jobba lite mer med henne sen.

Idag har jag visat lite trick igen från marken, fast för andra personer hehö - med Pijano alltså. Ska se om jag orkar rida honom nu, känner nästan att jag måste men är så jäääkla trött.. Var med när Cornelia provade en ponny ute på Grindtorp (där jag och Gullman hade våra hästar nu i sommar) och hur länge sen var det inte man satt på en b-ponny alltså.. Förutom att bara kolla på och så, så "red" jag runt några varv på lilla Limbo. Skittuff liten ponny alltså. Gaaaalet stark haha..

Bilder kommer alltså snart, från senaste tiden som jag inte hunnit lägga upp.. Bjuder på dagens låt sålänge, säg mig - hur partysugen blir man inte?! Åh. Hiho.

 

Hörs snaaart.

/ Emma

Kommentarer
Postat av: Camilla

Är Räkan ett varmblods sto som egentligen heter Njords Skade?

2011-09-03 @ 17:05:07
Postat av: Anonym

Hur tränade buga med Räkan? :)

2011-09-04 @ 20:57:15
Postat av: Amanda, räkans ägare ;)

Ja Räkan är ett varmblods sto , men hennes riktiga namn är Lucky Space

2011-09-05 @ 22:15:08
Postat av: Camilla

Okej. :) Jag sålde nämligen mitt varmblods sto, och när hon bytte ägare började hon kallas för just Räkan. :)

2011-09-05 @ 22:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0