SKRIVET: 2011-09-21, kl 01:15:57 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

You make it real for me

Asså egentligen vet jag inte riktigt hur jag ska kunna förklara hur fin min häst var att rida idag. Men får försöka göra mitt bästa, haha. Nämen hon var stört fin. Red på det vanliga tränset och bettet. Trodde typ att hon skulle vara lite stretig och så plus att hon skulle vara pigg. Men hon var helt alldeles lagom. Började såklart trava fram på långa tygar. Provade även att göra halt och rygga (med långa tyglar, ja). Och shit va hon lyssnade bra. Håller på att lära henne att rygga när man säger "baaack". Och hon börjar fatta det nu asså. Behöver inte ens ta ngt i henne utan hon backar så snällt. Fin hon e :')

Sen tog jag tyglarna och började jobba henne ordentligt. För varje varv kände man hur hon blev mjukare och mjukare. Även i galoppen. I början kan hon slänga med huvudet och skjuta in rumpan. Men jag fortsatte att göra massa volter och så, och helt plötsligt så släppte allt. Hon blev hur fin som helst. Fick verkigen den där känslan. Känslan när allt bara stämmer. Då är det bara att sitta och chilla. Absolut inte störa utan bara berömma. Åh ville typ galoppera hela ridpasset haha. Men var ju tvungen att göra skrittpauser osv. Men iaf, i traven gjorde hon klockrena slutor och skänkelvikningar. Behöver bara flytta vikten så förstår hon direkt. Åååh. Jag blir helt glad när jag tänker på det. :D

Galopperade lite till bara för att. Lika fin där me. Sen fick de räcka. Travade av lång och låg. F Y F A N va hon jobbade. Helt otroligt. Åh är så jävla glad :D

Tänkte på det oxå när jag red. Hur jävla glad jag e över att jag har henne. Hon är helt perfekt för mig. Precis så som jag vill ha det. Perfekt storlek, temperament, hur hon e att rida, ah you name it!
Finns ingen annan häst i världen som skulle kunna ersätta henne. På något sätt. Om jag inte hade Escada så skulle jag inte ha ngn häst alls. Punkt ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0