SKRIVET: 2012-04-25, kl 16:12:03 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Älskar när man ser resultat

Jag är så glad. Verkligen GLAD. Ridpasset idag gick jättejättebra! Fan va fin hon e nu, hela ridpassen. Galoppen är bästbästbäst. Den har hon haft svårast med. Förut hade hon svårt me att ta stödet och hålla formen då hon slängde med huvudet upp & ner såfort det blev jobbigt. Hon sköt även ut rumpan till höger så et kändes typ som om man galopperade snett, haha. Har jobbat mycket me galoppen nu på senaste tiden, just att kunna ta stödet och kunna gå spikrakt på just rakt spår. Något som nu gett resultat. Skitkul!! :D

Idag red jag på utebanan. Somvanligt, hehe. Nä men de e skönt att kunna slippa dammiga ridhuset nu. Men iallafall, skitbra gick det. La fram två bommar som jag galopperade över och gjorde olika saker, korta, länga, volt i mitten, halt framför osv. I början när jag la fram dom så körde hon upp huvudet och slängde iväg i galoppen. Helt fel tanke där. Så jobbade henne verkligen i galoppen över bommarna hela tiden så att hon fattade att hon skulle gå kvar på tygeln innan, mellan och efter bommarna. Och när hon väl fattat de, då gav hon typ allt. Shit vilken känsla de e att sitta där och veta att det e man själv som jobbat fram till detta. Efter alla jobbiga ridpass med korrektion av bakdelen och allt. Nu går det som smör eller vad man säger haha, nejmen fan va bra de känns just nu!

Dessutom så blev hon ganska svettig efteråt vilket hon inte brukar bli. Då vet man ju att hon verkligen jobbat oxå ;) Så efteråt blev det en sval dusch utanför stall 2 som var väldigt uppskattat :D Nu ska jag snart gå till middagen och sen blir det ett träningspass av migsjälv oxå, haha ;)



Oh juste Louise, själklart blir det en "rundvandring" på Berga. De e ganska många som vill se hur det ser ut och så, så om de e fint väder imorgon så ska jag föröka fota å så när jag har tid! :D


/Gullman

Kommentarer
Postat av: Louise

Jippi, så roligt!!



Jag saknar Berga så att jag kan dö ibland! Speciellt nu när jag hittade er blogg!



Ta vara på tiden ni har kvar för efter studenten blir livet aldrig sig likt igen! :/ buhhä!

2012-04-25 @ 19:38:53
URL: http://Www.louiseochfanny.blogspot.com
Postat av: Bella

SV: Tack! :D

Escada är ju bara såå sjukt snygg! :)

2012-04-26 @ 21:50:29
URL: http://teamlyckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0