SKRIVET: 2012-04-19, kl 11:20:03 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Off

Försvann lite kände jag, men har inte direkt haft något att skriva om haha :) I förrgår fick Pijano bara en liten promenad för hand - längesen han vilade då det "egentligen" inte är bra för honom pga så sjukt mycket energi och lymfangiten. Men igår fick han dock ett pass med fokus på kondition och att få upp flåset. Det är viktigt att jag börjar träna på det här sättet kanske en gång varannan/vartredje vecka, då han är kvalsterallergisk och på så sätt har lite trånga luftvägar.

Skrittade fram länge på grusunderlag, travade fram på lite mjukare och sen blev det rakbanan (ni vet, där vi tränar travhästarna). Kunde dock bara rida på halva av den eftersom andra halvan var invarderat av älgar, närmare bestämt 3 stycken stora, nyfikna och läskiga! Men travade en "halva" då, sen galopperade två lugnt, sen blev det en speed, en lugn och en speed igen. Alltså "fort", men samtidigt i ett medeltempo för Pijano, släppte inte på honom ens i närheten helt :P Det var ju länge sen vi tränade fort, så får bygga upp lite försiktigt nu.

Efteråt fick han iallafall travas och skrittas av ordentligt på lite hårdare underlag utan ryttare på ryggen. Och ska börja betesvänja honom lite, så blev 5 min käk av gräs också ;) Idag ska han gå ett markarbetspass med bommar och småhinder.


Kan ni se filmen?

/ Emma

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag kan åtminstone inte se filmen :(

2012-04-20 @ 08:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0