SKRIVET: 2012-03-10, kl 19:21:47 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Åh....

Jag vet inte vad jag håller på med.. borde egentligen vara i stallet och ändå sitter jag och kollar annonser av alla möjliga slag haha! :) Men åh, så hittade jag "medryttare finnes", läste några stycken och herregud vad gulligt! Kommer verkligen ihåg när jag själv la upp en sån annons och blev så glad när jag fick massa svar sen! Men numera verkar det ju vara så svårt att hitta en häst att rida på.. Sjukt egentligen. Fatta att betala typ 1000 spänn i månaden för att faktiskt ta hand om nån annans häst.. Aja, been there done that - så ja, tydligen så gör man ju det :P

Flera gånger har jag fått PM på facebook där tjejer frågar om dem får bli medryttare på min häst, och när jag tyvärr svarar nej, så frågar dem ändå typ "Men kan jag inte få provrida iallafall, så kan du ju bestämma dig efter?" eller liknande. Och då har jag (bitter som jag är ibland) blivit lite irriterad och typ velat skrika "MEN NEEEEEEJ VAD ÄR DET MAN INTE FÖRSTÅR AV ETT SIMPELT NEEEEEJ!?!??!?!??###?!?" haha.. Men i själva verket så önskar jag nästan nu att jag hade en häst nån duktig liten tjej kunde få rida på, och blogga om, lägga upp bilder på och sådär..

Men varför det inte går är helt enkelt..
1. Mitt träningssätt är såpass annorlunda att jag VET att det omöjligt kan matcha någon annans. Och tyvärr vill jag ju ha det på mitt sätt, för det är det bästa för Pijano såklart.
2. Pijano trivs INTE med att ha massa olika "mattar", trust me ;)
3. Han är såpass personlig att han väljer ut sina människor, och tyvärr litar jag inte ens på att det fungerar med dem som känner honom liksom - och på så sätt är det ju inte nödvändigt för mig att ha en medryttare, då jag antingen skulle sitta och vara värsta spionen, eller sitta och oroa mig dem dagarna haha!
4. Då han (när han inte är ofräsch eller så vill säga) trimmas för tävlingar behöver jag rida honom själv, dem dagarna jag inte gör det är hans vilodagar. Finns givetvis undantag ibland, men det är inte ofta.



... och dessutom är jag alldeles för ego när det gäller just Pijano. Annars bryr jag mig inte alls om något sånt, men skulle faktiskt inte klara av att någon annan lägger upp bilder på sig själv med MIN älskling och skriver typ "Min älskling" och sånt där man faktiskt gjorde när man var medryttare.. Haha, omoget - I know.. Men det är den pinsamma sanningen helt enkelt ;)

Meeen, blir ändå så kluven när jag läser såna här annonser haha.. :(


Från medryttare.nu.

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0